• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 19 آذر 1401
کد مطلب : 179521
+
-

ورود سرما ممنوع!

ترفند
ورود سرما ممنوع!

گرم نگه‌داشتن اصولی فضای خانه در فصل سرما بدون اتلاف انرژی از نکاتی است که هر فردی باید آن را مدنظر داشته باشد تا بتواند روزهای سرد سال را بدون دغدغه و نگرانی سپری کند.
 یکی از مکان‌هایی که به‌شدت اسباب هدررفتن انرژی و گرمای منزل شما را فراهم می‌کند، پنجره‌های قدیمی هستند که به‌خاطر درز و شکاف‌هایی که بین چهارچوب و پنجره‌ها دارند، سرمای زیادی را به داخل وارد می‌کنند و باعث هدر رفت انرژی منزل شما می‌شوند. برای جلوگیری از این موضوع، تعویض پنجره‌های قدیمی را در فهرست اولویت‌های خود قرار دهید. اما اگر هزینه این کار برای‌تان زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم درزگیر در و پنجره که با قیمت مناسب در بازار وجود دارد را تهیه کنید و پیش از آغاز فصل سرما شکاف‌های درها و پنجره‌ها را بپوشانید.
 استفاده از پرده‌های ضخیم به‌ویژه در مناطق سردسیر تأثیر زیادی در کاهش ورود سرما به منزل دارد. اما اگر تمایلی به تعویض پرده‌های خانه خود ندارید می‌توانید با استفاده از زیرپرده‌ای‌های ضخیم مانع از ورود سرما به خانه شوید و با عوض شدن فصل، این زیر پرده‌ای‌ها را با زیر پرده‌ای‌های نازک عوض کنید. راه دیگر این است که پشت پنجره‌هایی را که نیازی به باز و بسته کردنشان ندارید، با نایلون ضخیم بپوشانید.
 یکی دیگر از راه‌های هدر رفت گرمای خانه، دریچه‌های کولر هستند. پیشنهاد می‌کنیم نه‌تنها این دریچه‌ها را بعد از پایان فصل گرما ببندید بلکه روی آنها را هم با کاغذ، نایلون یا درپوش‌های مخصوصی که در بازار وجود دارد بپوشانید.
 یکی از وسایلی که به‌شدت به گرمای منزل شما کمک می‌کند، فرش و موکت است. با توجه به اینکه امروزه بیشتر منازل از کفپوش سنگ یا سرامیک استفاده می‌کنند و فرش‌هایی با متراژ پایین و ماشینی جایگزین فرش‌های دستباف و با متراژ بالا شده‌اند، کف منازل سرد بوده و این موضوع در فصل زمستان به‌شدت بر کاهش دمای منزل شما تأثیر خواهد داشت. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است در فصل زمستان از موکت یا فرش برای منزل خود استفاده کنید و یا در حد امکان برای اتاق خواب خود این موضوع را درنظر داشته باشید.
 اگر در اتاق خواب خود پنجره دارید، تا جای ممکن جای خواب خود را از پنجره دور کنید تا در طول شب سرمای کمتری احساس کنید.
 برای کمک به بحران انرژی و کاهش هزینه‌های مصرفی بهتر است در فصل زمستان از لباس‌های مناسب و ضخیم‌تری استفاده کنیم. برای خود و مهمان‌ها از دمپایی‌های روفرشی کمک بگیرید تا کمی به انتقال سرما از کف جلوگیری شود.
 با شروع فصل زمستان ورودی بالکن را با استفاده از نایلون  یا حتی حصیر بپوشانید تا از ورود سرما به منزل جلوگیری شود.
 سعی کنید بیشتر افراد خانواده در یک اتاق جمع شده و درب ورودی سایر مکان‌های بی‌استفاده مثل اتاق پذیرایی و... را کاملا ببندید و حتی زیر درها را برای جلوگیری از هدر رفت گرما با استفاده با پارچه بپوشانید.
 برای گرم کردن خانه در زمستان در مواقعی که به تهویه نیاز ندارید دریچه‌های بیرونی آن را مسدود کنید تا هوای سرد وارد منزل نشود.
 هنگام خواب از کیسه‌های آب گرم استفاده کنید تا مجبور نباشید دمای وسایل گرمایشی منزل رابالاتر ببرید.
 همچنین بهتر است، از خوراک‌هایی با طبع گرم در فصل زمستان استفاده کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید