• سه شنبه 8 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 20 ذی القعده 1445
  • 2024 May 28
پنج شنبه 17 آذر 1401
کد مطلب : 179445
+
-

نکته بازی/ عجب دنیای شگفت‌انگیزی!

یکی از رسانه‌ها خبر داده دلیل بازگشت کی‌روش به ایران و سکونت چند روزه او در تهران پس از جام‌جهانی، دریافت نقدی آخرین مطالباتش از فدراسیون بوده است. گویا او تحمل نکرده که موضوع به حواله پول و مشکلات بعدی آن بکشد، بنابراین همین‌جا پولش را گرفته است. رقم دریافتی کارلوس هم 200هزار یورو اعلام شده که گویا 50هزار یوروی آن پاداش بوده. یک زمان کلمه «پاداش» ارج و قرب داشت و همینطوری از آن استفاده نمی‌شد، اما گویا خیلی چیزها تغییر کرده است. سریع‌ترین صعود تاریخ تیم ملی به جام‌جهانی بدون او رقم خورد، کی‌روش برگشت و بدترین باخت تاریخ ایران در جام‌جهانی را رقم زد و حالا از محل همان جایزه صعود، به او پاداش و دستخوش می‌پردازند. عجب دنیای شگفت‌انگیزی!

چرا بازی نکرد؟
جام‌جهانی برای ایران تمام شد، اما خیلی سؤالات همچنان پابرجاست. فهرست این پرسش‌ها پرشمار است و شاید در مطالب مفصل جداگانه باید به آنها پرداخت، اما علی‌الحساب یک نکته عجیب به بازی نکردن وحید امیری در این بازی‌ها مربوط می‌شود. امیری دونده‌ترین بازیکن تیم ملی است که معمولا در سیستم کی‌روش هم کارایی مضاعف پیدا می‌کند. با این حال با وجود آنکه تیم ملی در این تورنمنت با وضعیت‌های متفاوت ازجمله خوردن گل‌های زیاد، نیاز به حفظ نتیجه یا ضرورت جبران گل خورده مواجه بود، در هیچ‌یک از این حالات به امیری بازی نرسید. این اتفاق در شرایطی رخ می‌داد که امیری ماه‌های منتهی به جام‌جهانی را با مصدومیت پشت سر گذاشته بود و از امکانات کامل تیم ملی استفاده کرد تا به بهبودی برسد.

با حذف هم می‌توان «صعود» کرد
تیم ملی ژاپن در جام‌جهانی عملکرد قابل‌قبولی داشت. آنها برای دومین دوره پیاپی موفق به صعود از مرحله گروهی شدند و باز هم مثل 4سال پیش در دور حذفی نمایش شایسته‌ای داشتند. ژاپنی‌ها که آن دوره در یک بازی نزدیک و بسیار سزاوارانه به بلژیک باخته بودند، امسال هم کرواسی را تا ضربات پنالتی اسیر خود کردند و نهایتا طوری از گردونه مسابقات کنار رفتند که همه را به تشویق واداشتند. در این بین اما یکی از ماندگارترین قاب‌های جام‌جهانی قطر را هاجیمه موریاسو به ثبت رساند. تعظیم تمام و کمال سرمربی ژاپن در برابر هواداران که رنگ و بوی عذرخواهی بابت حذف داشت، بسیار مورد توجه و ستایش جهانیان قرار گرفت. او نشان داد گاهی می‌توان حذف شد، اما از دیوار قلب مخاطبان صعود کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید