• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 16 آذر 1401
کد مطلب : 179353
+
-

شباهت کره و برزیل

شباهت کره و برزیل

در ۶۰سال اخیر، فقط یک تیم دیگر جز کره‌جنوبی در نیمه نخست یک بازی مرحله حذفی جام‌جهانی حداقل 4گل خورده بود. آن تیم برزیل بود که در نیمه‌نهایی در همان نیمه اول 4گل از‌آلمان خورد و بازی را 7بر یک باخت. کره‌ای‌ها نسبت به برزیل آن دوره عملکرد بهتری داشتند.

   بهره‌وری صددرصدی
با حضور وورتون به جای آلیسون درون دروازه برزیل در دقایق پایانی بازی مقابل کره‌جنوبی، سلسائو به تنها تیم جام‌جهانی ۲۰۲۲ تبدیل شد که از هر ۲۶بازیکن فهرستش استفاده کرده است. وورتون ۳۵ساله که در این مسابقه، نهمین بازی ملی خود را تجربه کرد، دروازه‌بان ثابت سلسائو در المپیک ۲۰۱۶ریو بود که توانست به مدال طلا دست یابد.

   تکرار بعد از 24سال
پس از 24سال نخستین بار بود که برزیل در یک مرحله حذفی جام‌جهانی 4گل به حریف می‌زند. آنها سال 1998شیلی را با نتیجه مشابه 4بر یک برده بودند. بازیکنان برزیل در 36دقیقه بازی با کره یک گل بیش از تمام گل‌های‌شان در دور گروهی ثبت کردند. در 3بازی مرحله گروهی فقط 3گل زده بودند. کره‌جنوبی در هر 7بازی‌اش در جام‌جهانی مقابل تیم‌های آمریکای جنوبی بدون برد بوده؛ 2تساوی و 5شکست.

   نیمار، پله و رونالدو
نیمار در کنار پله (4دوره) و رونالدو (3دوره) سومین بازیکن برزیلی شد که در 3دوره جام‌جهانی موفق به گلزنی می‌شود. نیمار در 3دوره جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرده و تعداد این جوایز را به 7جایزه رسانده. او هم مثل هری کین نخستین گلش را در این دوره به ثمر رساند و برای گلزنی تا مرحله یک‌هشتم نهایی صبر کرد.

   پیروزی شماره 90
این پیروزی شماره 90نیمار با پیراهن تیم ملی برزیل بود که بهترین رکورد در تاریخ این کشور است. عملکرد نیمار در تیم ملی برزیل؛ ۱۲۳ بازی، ۷۶گل، ۵۵پاس گل، ۹۰پیروزی رسمی. آمار نیمار در سال 2022؛ 41بازی، 31گل، 18پاس گل.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید