• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 16 آذر 1401
کد مطلب : 179349
+
-

نکته بازی/ گفتیم شاید دل‌تان تنگ شده باشد

مهدی تاج قبل از آغاز جام‌جهانی چپ و راست مصاحبه می‌کرد اما بعدا شرایط عوض شد. تا زمانی که داریم این چند خط را می‌نویسیم، آخرین مصاحبه رئیس فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود به فضای هیجانی بعد از بازی با ولز؛ جایی که هر کسی نمی‌دانست، تصور می‌کرد هر 2گل ایران به یاران ولز را خود تاج زده. حالا که استاد روزه سکوت گرفته، تصمیم گرفتیم همان مصاحبه را برای‌تان بازنشر کنیم؛ شاید رفع دلتنگی شود: «زحمات بی‌شائبه گروه فنی و بازیکنان تیم ملی ایران برای دیدار مقابل ولز باعث خلق یک روز بزرگ در تاریخ فوتبال ایران شد. جو غرورآفرین موجود در ورزشگاه در سرتاسر بازی در کنار تصاویری که از ایران در ساعات اخیر به اردوی تیم ملی مخابره شد، باعث تقویت شور و انگیزه ملی‌پوشان شده است.»

بازی با نیکاراگوئه را یادت رفت
یکی از بحث‌برانگیزترین اخبار فوتبال ایران در یکی، دو روز گذشته مربوط می‌شد به پیام اینستاگرامی عجیب و غریبی که الکساندر لوپز، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی منتشر کرد. این دستیار کارلوس کی‌روش که گویا از نتایج نهایی مرحله گروهی جام‌جهانی باخبر نیست، مدعی شده بازیکنان ایران، جهانیان را هیجان‌زده کرده‌اند! او همینطور پز پیروزی بر ولز را داده و گفته طعم آن برد باورنکردنی از زیر زبانش خارج نمی‌شود. خلاصه کم و کیف مطلب لوپز طوری بود که آدم فکر می‌کرد عضو کادرفنی تیم قهرمان جهان آن را منتشر کرده است! تنها چیزی که در پست آقای لوپز از قلم افتاده بود، مربوط می‌شد به پیروزی حماسی و غرورآفرین ملی‌پوشان مقابل نیکاراگوئه در آخرین بازی دوستانه تهران. انصافا کسب آن برد یک بر صفر در برابر تیم 142جهان، افتخار کمی نبود!

مصاحبه نکن، تو بایرن‌مونیخ نبودی
بسیار طبیعی بود که بعد از تغییرات نیمکت تیم ملی، درصورتی که کی‌روش نتواند نتایج لازم را بگیرد، اسم اسکوچیچ به‌عنوان یک کلیدواژه در فضای فوتبال ایران مطرح خواهد شد و مربی کروات هم حرف‌هایی در دفاع از خودش خواهد داشت. بعد از بازی با آمریکا همین اتفاق افتاد. اسکوچیچ می‌گوید تیم ملی با حضور او می‌توانست به مرحله بعد برسد. درست و غلط ادعای این مربی محل بحث نیست، اما جنس اتفاقاتی که رخ داد باعث شد او در چنین مقامی قرار بگیرد. حالا اردلان آشتیانی، پیشکسوت پرسپولیس گفته: «مگر اسکوچیچ را از بایرن‌مونیخ به تیم ملی آورده بودند؟» نه؛ پس حالا که طرف از بایرن نیامده بود و بعد از 83درصد پیروزی بیرونش کردیم، حتی حق ندارد از رؤیاهایش حرف بزند. خیلی هم ممنون!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید