• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 16 آذر 1401
کد مطلب : 179307
+
-

نتفلیکس و هزاران مشترک آزمایشی!

دیدن، کسب‌وکار من است

تقریبا از زمان ظهور سینما، تماشاگران آزمایشی وجود داشته‌اند؛ کسانی که فیلم‌ها را پیش از اکران‌شان تماشا می‌کنند و بازخوردشان را درباره نقاط مثبت و منفی ارائه می‌دهند. نتفلیکس غول عرصه پخش مجازی و آنلاین از سال گذشته با برنامه «باشگاه پیش‌نمایش» (Preview Club) این تجربه را به‌دست آورد؛ برنامه‌ای که طی آن گروهی منتخب از مشترکان زودتر به تماشای محتواهای تولیدشده می‌نشستند و درنظرسنجی‌های پیرامون پروژه‌ها واکنش خود را ثبت می‌کردند و حالا نتفلیکس می‌خواهد این برنامه را به شکل ویژه‌ای گسترش بدهد.
طبق گزارش «وال استریت ژورنال»، نتفلیکس اعضای «باشگاه پیش‌نمایش» را که در ایالات متحده حدود 2هزار نفر است می‌خواهد در سراسر جهان به 10هزار کاربر افزایش دهد. این تغییر از ابتدای سال میلادی آینده(2023) اتفاق می‌افتد. طبق این مقاله، تماشاگران آزمایشی نتفلیکس تا همین جا هم باعث تغییرهایی در فیلم‌هایی مانند «بالا را نگاه نکن» (آدام مک‌کی) و سریال‌هایی چون «سندمن» شده‌اند. آنها بالا را نگاه نکن را به‌خاطر «بیش از حد جدی‌بودن» شماتت کردند که باعث شد مک‌کی با ایجاد تغییرهایی روی بُعد کمدی فیلم تأکید کند. «بالا را نگاه نکن» که هجویه‌ای در باب تغییرهای آب‌وهوایی است با بازی‌های جنیفر لورنس و لئوناردو دی‌کاپریو در نقش‌های اصلی، نقدهای مثبت و منفی متفاوتی دریافت کرد اما به رکورد بیشتر زمان دیده‌شدن هفتگی یک فیلم در نتفلیکس دست پیدا کرد و در 4رشته از جوایز آکادمی نامزد دریافت تندیس‌های طلایی اسکار شد. سندمن هم پس از اینکه توسط کارکنان نتفلیکس دیده شد، دچار تغییرهای مشابهی شد. نتفلیکس بارها محتواهای خود را برای کارمندانش به نمایش گذاشته و رفتارشان موقع تماشای تولیدها را رصد کرده است. فقط بخش کوچکی از کارکنان نتفلیکس سندمن را دیده بودند که گروه خلاقه سریال دست به اعمال تغییرها زدند که در نهایت به حضور این سریال در فهرست 10برنامه برتر نتفلیکس در 7هفته انجامید. البته در گزارش آمده است که خالقان فیلم‌ها و سریال‌های نتفلیکس حق انتخاب نهایی را دارند و می‌توانند تغییرهای پیشنهادی را نپذیرند. اگرچه نتفلیکس امسال چند موفقیت بزرگ را پشت‌سر گذاشته است (مثل سریال «چهارشنبه» که رکورد تماشای سریال‌های انگلیسی‌زبان این غول پخش مجازی را شکست) و خیلی از سریال‌هایش (شامل «بریجِرتِن» و «چیزهای عجیب») همچنان از نظر انتقادی مورد توجه قرار می‌گیرند، این کمپانی شرایط بدتری را نسبت به اغلب رقبای خود تجربه کرده است.
خبر مربوط به توسعه باشگاه پیش‌نمایش در پایان سال‌میلادی‌ای منتشر می‌شود که برای نتفلیکس کمی سخت گذشت ولی در نهایت به افزایش چشمگیر شمار مشترکان و بازدید تولیدهای این کمپانی انجامید. نتفلیکس در طول 6ماه اول سال2022 برای نخستین بار پس از راه‌اندازی، کاربرانی را از دست داد که به افت ارزش سهام و تعدیل بخش‌ها و نیروهای بخش‌هایی از کمپانی منجر شد. با اینکه پس از آن نتفلیکس دوباره به روند رشد شمار مشترکان خود بازگشت اما این اتفاق باعث شد تا این کمپانی به‌شدت روی استراتژی‌های تازه برای ساختن کسب‌وکارش سرمایه‌گذاری کند، ازجمله تمهیدهایی برای جلوگیری از به‌اشتراک گذاشتن رمزهای عبور توسط کاربران و همینطور راه‌اندازی بخشی برای آگهی‌های تبلیغاتی. با وجود این، سرمایه‌گذاری سالانه 17میلیارد دلاری نتفلیکس روی ساخت سریال‌ها و فیلم‌های جدید در چند سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید