• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 آذر 1401
کد مطلب : 179215
+
-

همچنان واکسن ...

خوشبختانه دیگر دوره نوشتن از کرونا و آمارهای ترسناکش گذشته و این ویروس کمی بی‌آزارتر شده است. شهرهای قرمز کرونا جایشان را به شهرهای آبی داده‌اند و ما هم داریم یاد می‌گیریم کم‌کم به زندگی عادی برگردیم و هر چند که اثرات کرونا همچنان در زندگیمان پررنگ است، اما دیگر نگرانی بابت آن نداریم. با این همه، پزشکان معتقدند که با وجود وضعیت پایدار کرونا، نباید فریب بخوریم و فکر کنیم کرونا تمام‌شده است‎‎؛ تا زمانی که سازمان جهانی بهداشت پایان کرونا را اعلام نکرده، این بیماری وجود دارد و تنها با افت و خیزهایی همراه خواهد بود.
آنطور که از خبرها پیداست، وضعیت بیماری در دنیا حالت سکون پیدا کرده اما در برخی کشورهای شرقی مثل ژاپن، کره‌جنوبی و چین موارد بیماری رو به افزایش است. در برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه هم موارد چند ده هزارتایی بیماری وجود دارد اما بیماری در کل جهان پایدار است. همانطور که در موج‌های گذشته تجربه کردیم، معمولا یک ماه تا یک ماه و نیم بعد از افزایش بیماری در کشورهای دیگر، بیماری در کشور ما هم افزایش پیدا کرده و قاعدتا حالا هم که سویه جدید این ویروس منجر به افزایش بیماری در برخی از کشورها شده، احتمال اینکه با موج جدید بیماری روبه‌رو شویم هست. همانطور که می‌دانید این ویروس مرتب تغییر چهره می‌دهد و درست زمانی که فکر می‌کنیم ویروس دیگر وجود ندارد، با موجی از بیماری مواجه می‌شویم. بنابراین همیشه بین موج‌های بیماری، دوره سکونی وجود دارد و پزشکان می‌گویند که هم‌اکنون در فاصله بین موج‌ها هستیم.
فعلا تنها راه مقابله با کرونا تزریق واکسن است و حتی آنهایی که دوز چهارم واکسن را زده‌اند هم اگر 6ماه از تزریق واکسن‌شان گذشته، باید دوباره واکسن بزنند، چرا که به مرور زمان ایمنی ناشی از آنتی بادی کاهش پیدا می‌کند و بعد از 6 ماه مجددا فرد نسبت به بیماری حساس می‌شود؛ بنابراین باید هر چه سریع‌تر افراد برای تزریق واکسن اقدام کنند و تا وقتی که کرونا به‌طور کامل از بین نرفته، تزریق واکسن می‌تواند تا حد زیادی ما را از خطرات این ویروس مصون کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید