• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 9 آذر 1401
کد مطلب : 178688
+
-

عملیات ناکام بازگشت کریم

فرانسوی‌ها می‌توانند اما نمی‌خواهند بنزما را برگردانند

عملیات ناکام بازگشت کریم

دیدیه دشان و کریم بنزما خیلی عجله کردند. شاید اگر 2بازی صبر داشتند، امشب تیم ملی فرانسه با حضور بنزما به مصاف تونس می‌رفت. برنده توپ طلای امسال که مدتی به‌دلیل آسیب‌دیدگی در ترکیب رئال مادرید هم غایب بود، در نخستین تمرینات فرانسه آسیب‌دیدگی‌اش تشدید شد و از فهرست خط خورد. دشان به‌جای او بازیکن دیگری را دعوت نکرد و فهرست را با حضور 25بازیکن بست. دیروز برخی منابع و رسانه‌ها گزارش دادند که قوانین فیفا اجازه می‌دهد تا بنزما به قطر برگردد و در اردوی خروس‌ها حاضر شود. از مادرید هم خبر رسید که کریم کاملا ریکاوری کرده و می‌تواند از پنجشنبه همین هفته یعنی فردا در تمرینات رئال حاضر باشد. با این‌حال، دشان رسما اعلام کرد که قصد ندارد او را دوباره دعوت کند و می‌خواهد با همین بازیکنان تا آخر جام پیش برود. پس از خط‌خوردن بنزما شایعاتی هم مطرح شد؛ اینکه بیشتر بازیکنان فرانسه از این اتفاق خوشحال بودند. بنزما که به‌تازگی بخشیده شده و به تیم ملی برگشته، هنوز رابطه صمیمانه‌ای با بازیکنان ندارد. رابطه او و امباپه هم که ابتدا خوب بود، به‌خاطر بدقولی کردن امباپه و نرفتنش به رئال کمی شکرآب شده. دشان ترجیح می‌دهد از مهاجمی کم‌تأثیرتر مثل ژیرو استفاده کند و جو رختکن را با بازگرداندن بنزما به ‌هم نریزد. فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی نخستین تیمی بود که در این دوره توانست به مرحله یک‌هشتم صعود کند.

  فرانسه - تونس
آخرین‌بار فرانسه با مستعمره سابق خود، تونس ماه مه2010 مساوی کرده بود. در 4رویارویی بین 2تیم 2برد و 2تساوی برای فرانسه به‌دست آمده و تیم آفریقایی بردی نداشته.
    اگر امشب تونس ببرد، تعداد بردها و باخت‌های آفریقایی‌ها مقابل فرانسه یربه‌یر می‌شود. هم‌اکنون نتایج 3 بر 2 به سود فرانسوی‌هاست. آخرین بار در جام‌جهانی2014 بود که آنها با یک تیم آفریقایی روبه‌رو شدند و نیجریه را 2 بر صفر شکست دادند.
    تونس اگر امروز هم برنده نشود، پس از سال‌های ‌1998، 2002 و 2006 برای چهارمین‌بار جام‌جهانی را بدون برد ترک خواهد کرد. این تیم آفریقایی تاکنون از مرحله گروهی صعود نکرده است.
    فرانسه در این بازی دنبال یک رکورد شخصی هم هست. آنها هر 6بازی آخر خود را در جام‌جهانی برده‌اند. فقط ایتالیا با 7برد (1934 تا 1938) و برزیل با 11برد پیاپی (2002 و 2006) روند پیروزی متوالی بیشتری دارند. فرانسه می‌تواند به رکورد ایتالیا برسد.
    تونسی‌ها نمی‌خواهند در ششمین حضورشان در جام‌جهانی بدون گل زده این مسابقات را ترک کنند. آنها در 2بازی اول از 27شوت نتوانسته‌اند به گلی برسند. از طرفی هوگو لوریس، دروازه‌بان فرانسه ثابت کرده که به نخستین شوت به سمت چارچوب دروازه‌اش نه نمی‌گوید. او در برابر نخستین شوت استرالیایی‌ها و دانمارکی‌ها گل خورد.

  دانمارک - استرالیا
این 2تیم در دوره قبلی هم با هم بازی کردند که آن مسابقه یک – یک مساوی شد. در تقابل‌های 2تیم یک برد برای استرالیا، 2برد برای دانمارک و یک تساوی ثبت شده.
    استرالیا معمولا به تیم‌های اروپایی می‌بازد. کانگوروها در 11بازی مقابل تیم‌های این قاره فقط یک برد و 2تساوی داشته‌اند با 8شکست.
    از زمان پیروزی بر پرو در دوره قبلی، دانمارک در 5مسابقه آخر خود بدون برد بوده؛ 4تساوی و یک شکست. تنها شکست آنها در این 2دوره مقابل فرانسه بوده.
    تیم اقیانوسیه‌ای تنها یک‌بار در تاریخ خود به دور حذفی صعود کرده که به سال2006 برمی‌گردد.

  احتمالات صعود گروهD
    فرانسه که به‌طور قطع صعود کرده. پیروزی استرالیا بر دانمارک با اختلاف 5گل و شکست یک بر صفر فرانسه از تونس می‌تواند استرالیا را به‌عنوان تیم اول راهی مرحله یک‌هشتم کند. 2تیم دیگر شانسی برای صدرنشینی ندارند.
    دانمارک و تونس یک امتیازی هستند و با تفاضل منفی یک گل. درصورت پیروزی مشابه آنان بر استرالیا و دانمارک، این دانمارکی‌ها هستند که به‌خاطر گل زده بیشتر اما با تفاضل گل برابر به‌عنوان تیم دوم صعود می‌کنند. هر 2تیم با تساوی در بازی امروز شانس صعود را از دست می‌دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید