• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 9 آذر 1401
کد مطلب : 178682
+
-

همراهی باشکوه سنگال با هلند به دور دوم

گزارش بازی
همراهی باشکوه سنگال با هلند به دور دوم

سنگال، شروع ناامیدکننده خود در جام‌جهانی را با پیروزی درخشان برابر اکوادور در آخرین بازی مرحله گروهی به دست فراموشی سپرد و با عملکردی شجاعانه، خود را با هلند همراه کرد که در پی یک برد آسان مقابل قطر، به عنوان صدرنشین از گروه اول صعود کرد.
سنگال که در بازی اول دربرابر لاله‌های نارنجی شکست خورد و در بازی دوم برد نسبتا آسانی مقابل قطر میزبان داشت، عصر دیروز در بازی مرگ و زندگی، اکوادور را 2 بر یک شکست داد تا با 6امتیاز بعد از هلند صعود کند. شاگردان لوئیس فان خال، با پیروزی آسان 2 بر صفر مقابل قطر میزان، با 7امتیاز از این گروه صعود کردند. سنگال تنها در صورتی صعود می‌کرد که برنده بازی با اکوادور باشد و از همان ابتدا، شجاعانه به دروازه حریف یورش برد. آنها در نیمه اول، مزد حملاتشان را گرفتند و پنالتی‌ای را ‌که به نفعشان گرفته شده بود، گل کردند. در نیمه دوم، ‌اکوادور، تیم محبوب این جام‌جهانی، به گل مساوی رسید اما رویای صعود آنها تنها 3دقیقه دوام داشت چون کولیبالی مدافع سنگال دقیقه 70 گل صعود تیمش را به ثمر رساند. اکوادور که در 2بازی اول، قطر را برده و با بدشانسی در برابر هلند مساوی کرده بود، نشانی از تیم پویا و سرحال بازی‌های پیشین را نداشت و با استراتژی دفاعی‌، خودش را گرفتار جسارت سنگال کرد.
در دیگر بازی این گروه، ناکامی‌های قطر به اوج خود رسید و حتی نتوانست یک امتیاز از این بازی‌ها بگیرد. میزبان این رقابت‌ها، هیچ شانسی برای صعود نداشت اما  با گرفتن امتیاز از هلند، دست کم می‌توانست کمی به عنوان قهرمان آسیا، اعتبارش را حفظ کند. البته آنها خوش‌شانس بودند که گل‌های بیشتری نخوردند چون یک گل هلند مردود اعلام شد‌ و یک توپشان هم به دیرک خورد.  در این بازی، کودی گاکپو در سومین بازی متوالی سومین گلش را به ثمر رساند. ستاره آیندهوون با درخشش خود توجه زیادی را جلب کرد و بسیاری از رسانه‌ها می‌گویند بعد از جام، جانشین کریستیانو رونالدو در منچستر یونایتد خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید