• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 9 آذر 1401
کد مطلب : 178681
+
-

نکته بازی/ کلینزمن را رها کنید

حاشیه مهمی که پیش از دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا در روز آخر مرحله گروهی جام‌جهانی به‌وجود آمد، به اظهارات یورگن کلینزمن مربوط می‌شد. در حقیقت ستاره پیشین فوتبال آلمان که در این جام‌جهانی به‌عنوان کارشناس تلویزیونی مشغول کار است، در مورد اعتراضات بازیکنان ایرانی به داور بازی با ولز مطالبی گفت که از سوی برخی شنوندگان درست یا غلط به فرهنگ مردم ایران تسری داده شد. این اظهارات با واکنش تند و سریع کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران مواجه شد، اما کلینزمن ابتدا اصل منظورش را توضیح داد، بعد از مردم ایران عذر خواست و سپس در توییتر برای شاگردان کی‌روش آرزوی موفقیت کرد. همه اینها یعنی وقتش است وا بدهیم. یادمان باشد او نخستین ستاره بزرگ دنیا بود که با زلزله‌زدگان رودبار همدردی کرد.

همه شکست می‌خورند، اما...
دیشب در دیگر دیدار پایانی گروه دوم در جام‌جهانی قطر، ولز به مصاف انگلستان رفت و این در حالی بود که آنها کورسوی امیدی به کسب پیروزی در برابر سه‌شیر و صعود به مرحله حذفی مسابقات داشتند. الان که این مطلب را می‌نویسیم نمی‌دانیم که چنین نتیجه‌ای رقم خورده یا نه، اما اظهارات رابرت پیج در نشست خبری پیش از بازی جالب بود. سرمربی ولز گفت: «برای بازیکنان ناراحتم چون تا‌کنون هیچ‌چیزی نزدیک به سطح عملکردی که ما را به جام‌جهانی رسانده، نشان نداده‌‌ایم. انگلیس قابل شکست است. ما به اینجا نیامده‌ایم تا نمایش‌های ناامیدکننده ارائه کنیم.» بله خب، هر تیمی را می‌شود شکست داد، اما نه با سطح کیفی ولز. تیم شما در 9بازی اخیرش برنده نشده و همین انگلیس را هم از سال1984 شکست نداده است.

خوب شد ایتالیا نیست
این شب‌ها دراگان اسکوچیچ در برنامه‌های تلویزیونی مشغول کارشناسی مسابقات جام‌جهانی است و این البته با هدفی که او برای خودش درنظر گرفته بود، متفاوت است. مربی کروات قصد داشت در این دوران در کشور قطر مشغول هدایت تیم ایران باشد که نشد. اسکو هم البته کلا در مورد تیم ایران «مثبت» حرف زده و آن حواشی و داستان‌ها را وارد بحث کارشناسی خود نکرده است. اسکوچیچ در یکی از تازه‌ترین اظهاراتش، به گمانه‌زنی در مورد قهرمان احتمالی جام پرداخته و گفته: «برزیل و فرانسه مدعیان اصلی قهرمانی هستند. البته اسپانیا، آلمان و کرواسی هم هستند که می‌توانند در آخرین لحظه به هدف‌شان برسند.» خب مگر این جام کلا چند مدعی دیگر دارد برادر؟ خوب شد ایتالیا نیست، وگرنه احتمالا اسکوچیچ از این تیم هم به‌عنوان مدعی قهرمانی نام می‌برد!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید