• سه شنبه 8 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 20 ذی القعده 1445
  • 2024 May 28
چهار شنبه 9 آذر 1401
کد مطلب : 178633
+
-

ایرانی‌ها در رتبه پنجم گردشگران ورودی به ترکیه قرار گرفتند

آمارهای رسمی ترکیه نشان می‌دهد در یک ماه گذشته، ایرانی‌ها پس از گردشگران روسیه، آلمان، انگلیس و بلغارستان در جایگاه پنجم گردشگران ورودی به این کشور قرار گرفته‌اند.
به گزارش ایسنا، ایرانی‌ها رده پنجم را در آمار بازدیدهای ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ در ترکیه حفظ کرده و در این دوره ۱۰ ماهه حدود 2 میلیون نفر از ایران به ترکیه سفر کرده‌اند. در ماه اکتبر (مهر ـ آبان) که به‌گفته آژانس‌داران ایرانی سفرها تحت‌تأثیر تحولات داخل کشور، با افت نسبی مواجه بود، کمتر از ۲۰۰ هزار نفر به ترکیه سفر کردند.
ایران تا سال ۲۰۱۹ پس از آلمانی‌ها، ‌دومین گروه پرشمار گردشگران این کشور را تشکیل داده بود. در سال ۲۰۱۷ با سفر ۲.۵ میلیون نفر از ایران به ترکیه، رکورد سفر ایرانی‌ها به این کشور شکسته شد و رتبه ایران نیز پس از روسیه و آلمان، سوم شد. ترکیه پیش‌بینی می‌کند امسال هم میزبان بیش از ۲ میلیون گردشگر ایرانی باشد. مقامات گردشگری ترکیه انتظار دارند رکورد گردشگران ایرانی در سال ۲۰۱۷ در سال ۲۰۲۳ نیز تکرار شود و حتی فراتر از این آمار برود.
ترکیه با وجود بحران اقتصادی، روزهای پرفروغی را در گردشگری انتظار می‌کشد، آمارهای رسمی این کشور که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد تعداد مسافران خارجی‌ وارد شده به این کشور در ماه اکتبر ۳۸.۴ درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و روند رو به بهبودی رکود پس از دوران کرونا را با قدرت ادامه می‌دهد.
وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرده است: حدود ۴.۸ میلیون گردشگر در ماه گذشته وارد این کشور شدند؛ درحالی‌که این تعداد در اکتبر ۲۰۲۱، ۳.۴۷ میلیون و در اکتبر ۲۰۲۰، ۱.۷۴ میلیون نفر بود.
علاوه‌بر هجوم گردشگران از روسیه به ترکیه، جهش بزرگی در میزان تقاضا از سوی اروپا، با رهبری کشورهای آلمان و انگلیس، باعث شده ترکیه برای بازگشت به دوران پرفروغ گردشگری خود امید داشته باشد.
گردشگران روسیه که پس از حمله دولت این کشور به اوکراین از سوی کشورهای غربی با محدودیت در پروازهای بین‌المللی مواجه شده‌اند، در ماه اکتبر با ۴۶۷،814 بازدید در صدر فهرست گردشگران ورودی به ترکیه قرار گرفتند.
اتباع آلمان، انگلیس، بلغارستان و ایران در رتبه‌های بعدی گردشگری ورودی ترکیه قرار دارند. اگر اتباع ترک مقیم خارج از کشور نیز به این شمارش اضافه شود، آمار بازدیدکنندگان از ترکیه در این ۱۰ ماه به ۴۵ میلیون می‌رسد. ترکیه انتظار دارد تا پایان سال، ۵۰ میلیون گردشگر و ۴۴ میلیارد دلار درآمد گردشگری
 داشته باشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید