• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 9 آذر 1401
کد مطلب : 178613
+
-

در انتظار وزیر یا وزارت؟

  خبر: محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: مجلس به اجرای تفکیک وزارت راه از شهرسازی اصرار دارد و این موضوع از دستورکار مجلس خارج نشده‌ زیرا بسیاری از مشکلات 2حوزه مسکن و حمل‌ونقل و راه با تفکیک قابل‌حل و مرتفع شدن است. او در عین حال گفت: تا به امروز هیچ گزینه‌ای برای جایگزین رستم قاسمی در وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی نشده‌ است.
  نقد: به نظر می رسد در حکمرانی و تجدیدساختار بازوهای اجرایی قوه مجریه کشور، باید بین مجلس و دولت هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد. حتی در زمان طرح استیضاح وزیر صمت هم بارها بحث تفکیک این وزارتخانه و احیای وزارت بازرگانی مطرح بود. بدیهی است این جداسازی‌ها براساس جابه‌جایی افراد و صندلی‌ها به تحقق برنامه‌ها کمک نمی‌کند. چنان‌که هنوز شهروندان منتظر تحقق 2برنامه ایجاد سالانه یک میلیون شغل و یک میلیون مسکن هستند و در مدت گذشته از حیات دولت سیزدهم، سکانداران هر دو وزارتخانه تغییر کرده‌اند؛ هر دو هم با استعفا.
حال سؤال اینجاست که اشکال در سنگین‌بودن مسئولیت‌ها و وظایف وزارتخانه‌های ادغامی است یا ضعف و ناتوانی گزینه‌های صدارت؟ تا پیش از شفاف شدن پاسخ این پرسش، بهتر است گزینه جداسازی وزارتخانه‌ها از دستور کار دولت و مجلس کنار گذاشته شود و به جای ایجاد وزارت، گزینه بهتر و اصلح برای صدارت و وزارت معرفی شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید