• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
سه شنبه 8 آذر 1401
کد مطلب : 178520
+
-

زودگل‌خور

کرواسی سریع‌ترین گل‌های جام‌جهانی را می‌خورد

با شکست بلژیک مقابل مراکش وضعیت گروه F پیچیده شد. بازی آخر این گروه بین کرواسی و بلژیک که یادآور دیدار نیمه‌نهایی دوره پیش است، حکم مرگ و زندگی خواهد داشت. حتی صعود کرواسی 4امتیازی هم قطعی و تضمین‌شده نیست. یاران مودریچ در پیروزی 4بر یک مقابل کانادا هم زود گل خوردند و هم نخستین گل زده تاریخ کانادا را به این تیم هدیه دادند. شطرنجی‌ها اصولا زود کیش می‌شوند. آنها سریع‌ترین گل‌های این دوره و دوره قبلی را دریافت کرده‌اند. سریع‌ترین گل جام‌جهانی ۲۰۱۸: ماتیاس یورگنسن: ثانیه ۵۸ به کرواسی، سریع‌ترین گل جام‌جهانی ۲۰۲۲: آلفونسو دیویس: ثانیه ۶۸ به کرواسی.

    کانادا بعد از 5بازی و ۵۱ شوت در جام‌های جهانی سرانجام به نخستین گل تاریخ خود در این رقابت‌ها دست یافت. آلفونسو دیویس می‌توانست در نیمه اول بازی با بلژیک این افتخار را به دست آورد اما کورتوا اجازه نداد. ستاره بایرن‌مونیخ این‌بار در بازی با کرواسی به این افتخار رسید.

    این صدمین بازی ملی هاچینسون در کانادا بود و البته جشنی برای آن نگرفت چون تیمش پس از قطر به دومین تیم حذف شده قطعی تبدیل شد.

    پس از فرانسه که در ثانیه 29در جام‌جهانی 1978به ایتالیا گل زد و شکست خورد، کانادا نخستین تیمی است که پیش از پایان یک دقیقه به گل می‌رسد اما در نهایت بازی را می‌بازد. پس از دانمارک (مقابل برزیل در سال 1998) کانادا نخستین تیمی است که در کمتر از 2دقیقه گل می‌زند اما شکست می‌خورد.

    کرواسی در 4بازی از 5بازی آخرش گل اول را دریافت کرده؛ 2تساوی و 2برد به‌دست آورده و فقط یک بازی را باخته.

    به‌نظر می‌رسد دوران مارتینس اسپانیایی در تیم ملی بلژیک به‌سر آمده است. شیاطین سرخ در 7بازی از 19بازی آخر خود شکست خورده‌اند. این تیم که در کنار ایران پیرترین تیم رقابت‌های این دوره است، بعید است برای دوره بعدی این همه ستاره داشته باشد. شاید دلیل عصبانیت هواداران بلژیک و ریختنشان به خیابان‌ها پیش‌بینی چنین روزهایی بود. 7شکست در 19بازی یعنی به‌اندازه باخت در 74بازی قبلی این تیم (57برد و 10تساوی).

08
شکست مقابل مراکش به 8پیروزی پیاپی بلژیک در مراحل گروهی پایان داد. این نخستین باخت آنها در مرحله گروهی پس از 14بازی بود (8برد و 5تساوی).

این خبر را به اشتراک بگذارید