• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 7 آذر 1401
کد مطلب : 178428
+
-

مأموریت بسیج و بسیجی خدمتگزاری است

یادداشت
مأموریت بسیج و بسیجی خدمتگزاری است

علیرضا نادعلی؛  سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران

نگاه دقیق به ساختار بسیج نشان می‌دهد که اعضای این نیرو براساس اعتقادات قلبی و دینی در بسیاری از اتفاقات مهم کشور حضور داشتند. بسیج در تمامی روزهای سخت کشور نقش مهمی را ایفا کرده است، بارها در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و... نیروهای بسیج با اعتقاد قلبی در میان مردم و برای کمک به هموطنان در میدان حضور داشتند.
پس از 8سال دفاع‌مقدس و حضور بسیجیان در خط مقدم جبهه، فعالیت دیگری از سوی بسیج در سطح کشور آغاز شد؛ حضور پررنگ بسیج در موضوعات فرهنگی و اجتماعی، رویکرد بسیج را در جهت کمک به آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان داد؛ موضوعی که می‌توان از دغدغه‌های اصلی این سازمان دانست. نیروهای بسیجی همواره در پرتو اطاعت از ولی‌امر مسلمین در مقابل هر تهاجمی مقاومت کردند و امروز نیز نقش مهمی در وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور دارند. جهاد تبیین، یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های امروز بسیج به شمار می‌رود؛ موضوعی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید ویژه دارد و لازم الاجراست. بسیج و بسیجی با توجه به ویژگی‌هایی چون ولایتمداری، مردمی‌بودن، داشتن انگیزه خدمت و مسئولیت‌پذیری می‌توانند در جهاد تبیین نقش بسیار مهمی را ایفا کنند. رویکرد بسیج و بسیجی خدمتگزاری است؛ لذا در هرجا روحیه و تفکر بسیجی در میان باشد، روحیه جهادی جلوه‌گر خواهد بود؛ برای مثال در بازدیدی که از برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی داشتم، شاهد فعالیت تأثیرگذار بسیج در موکب علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بودم. حضور عاشقانه و خالصانه نیروهای بسیج شهرداری تهران و خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) نشان از روحیه جهادی و اخلاص بسیجیان بود که با رضایتمندی زائران نیز همراه شده بود.
بسیج به هیچ محدوده مکانی و جغرافیایی خاص محدود نمی‌شود و می‌توان بسیج را یک فرهنگ تعالی‌بخش و یک رسانه فعال مردمی دانست که در تمامی اتفاقات مهم و تأثیر‌گذار کشور حضور داشته است. در مدیریت شهری تهران نیز سعی بر استفاده از روحیه بسیجی و ظرفیت‌های بسیج داریم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید