• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 7 آذر 1401
کد مطلب : 178374
+
-

رئیس‌جمهور در رزمایش روز نیروی دریایی ارتش:

سواحل مکران مرکز تجاری کشور شود

دولت
سواحل مکران مرکز تجاری کشور شود

رئیس‌جمهور به‌مناسبت هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی ارتش، از رزمایش نظامیان منطقه دوم دریایی بندر جاسک هرمزگان بازدید کرد. سیدابراهیم رئیسی پس از این مراسم در اجتماع مردم جاسک با بیان اینکه نوکری و خدمتگزاری برای مردمی که از جان و مال و همه‌‌چیز خود گذشتند و دشمن را در توطئه اخیر هم ناکام گذاشتند، افتخاری برای دولت است، گفت: دشمن در طول ۴۳‌سال گذشته از جنگ تحمیلی و غائله منافقین و ترورهای پی‌در‌پی در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب گرفته تا تحریم و تهدید، فتنه‌های متعددی را علیه ملت ایران به کار بست تا این ملت را از مسیری که در پیش گرفته، پشیمان کند اما ملت بزرگ ایران از همه این توطئه‌ها سربلند بیرون آمد و امروز به‌عنوان یک ملت پرافتخار در دنیا به همه عالم اعلام می‌دارد که ۴۳‌سال تهدید، تحریم، فتنه، فشار و جنگ نظامی نتوانست ما را از رسیدن به اهدافمان مأیوس کند و همچنان بر آرمان‌های بلند انقلاب شکوهمند اسلامی‌مان تأکید داریم.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی با تقدیر از خدمات ارزشمند نیروهای مسلح به‌ویژه بسیجیان دلاور، سپاه و نیروی دریایی ارتش، فعالیت تجاری و اقتصادی و اقتصاد دریا را از محوری‌ترین مسائل این منطقه عنوان کرد و گفت: در کنار برخی مشکلات زیرساختی نظیر احداث جاده و تامین آب شرب روستایی، بحث تجارت و دادوستد و صید و صیادی از مسائل مهم و محوری در زمینه درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای مردم این منطقه است که باید به آن توجه جدی داشت.
او با اشاره به شرایط سواحل جنوبی کشور گفت: امروز یکی از اولویت‌های دولت جبران عقب‌ماندگی‌ها در این منطقه و تبدیل سواحل مکران به مرکز اقتصادی و تجاری نه فقط برای استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بلکه برای سراسر کشور است.
رئیس‌جمهور در ادامه با یادآوری قانون مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ صنعتی ازجمله شرکت ملی نفت، تصریح کرد: شرکت‌های فعال منطقه باید در کنار فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی حتماً مسئولیت‌های اجتماعی خود ازجمله احداث جاده، تأمین آب آشامیدنی و ایجاد مراکز درمانی و آموزشی را در اولویت قرار دهند تا ان‌شاءالله بار دیگر که به این منطقه و برای دیدار با مردم عزیز جاسک به این شهر ساحلی سفر می‌کنیم، شاهد مرتفع‌شدن مشکلات آنها باشیم.
رئیسی با بیان اینکه حضور در این منطقه و در اجتماع پرشور مردم جاسک برای دولت مسئولیت مضاعفی در راستای حل مشکلات آنها ایجاد کرده است، گفت: به تعبیر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد، اما راه‌حل این مشکلات نه در خارج از مرزها بلکه در دست و بسته به همت جوانان، نخبگان و متخصصان کشورمان است، چرا‌که سلطه‌گران تا‌به‌حال از مشکل هیچ کشور و ملتی گره‌گشایی نکرده‌اند.
رئیسی در جریان این سفر و در ارتباط تصویری با ناوگروه‌های ۸۵، ۸۶ و ۸۷ نیروی دریایی ارتش با فرماندهان این ناوگروه‌ها، فرماندهان ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس در آب‌های دریای سرخ و فرماندهان ناوبندر مکران و ناوشکن دنا در آب‌های اقیانوس آرام گفت‌وگو کرد.

مکث
فرمانده سپاه: فتنه اخیر را گورستان ‌آمریکایی‌ها می‌کنیم


فرمانده سپاه که به‌مناسبت هفته بسیج به سیستان و بلوچستان سفر کرده، در اجتماع 15هزارنفری بسیجیان سیستان و بلوچستان در استادیوم دهکده المپیک زاهدان گفت: در صحنه سیاسی آمریکا، انگلیس، اسرائیل، آلمان، فرانسه و آل‌سعود با رسانه‌های تفرقه‌افکن خود در تلاشند این سرزمین را دچار تنش کنند، اما این ملت کاملا آگاه است. دشمن خواب‌های آشفته زیادی می‌بیند، او در توهم به‌سر می‌برد، دشمن نخستین کسی است که از رسانه‌های خود شکست می‌خورد؛ دشمن نمی‌داند این سرزمین و انقلاب مستحکم است.
براساس گزارش سپاه‌نیوز، سرلشکر حسین سلامی در زاهدان تأکید کرد: مطمئن باشید رژیم صهیونیستی فرو خواهد پاشید اما این انقلاب آسیب نخواهد دید، توهمات دشمن به جایی نمی‌رسد، این نظام قدرتمند است، بسیجیان ما به‌رهبری امام خامنه‌‌ای تاکنون شکست‌های بزرگی را به دشمنان تحمیل کرده‌اند. امروز دشمن یعنی «آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آل‌سعود» با تمام قوا به صحنه آمده‌اند اما قطعا این صحنه فتنه عظیم‌ و این جنگ جهانی را به گورستان دشمنان آمریکایی و اسرائیلی و متحدان آنها تبدیل می‌کنیم.
او با یادآوری اینکه امروز در یک‌سو جبهه کفر با تمام توان و در یک‌سو جبهه اسلام قرار دارد، افزود: در این صحنه نمی‌شود وسط ایستاد؛ صحنه روشن است چرا‌که یک طرف را آمریکا و اسرائیل هدایت می‌کنند و یک طرف را رهبر معظم انقلاب و مردمان مؤمن و انقلابی و در این شرایط باید مسیر را مشخص کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید