• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 7 آذر 1401
کد مطلب : 178389
+
-

پرتغال - اروگوئه

رونالدو دنبال عبور از مسی

درباره رونالدو خبر تازه‌ای رسیده؛ اینکه باشگاه النصر عربستان با تأیید بن‌سلمان پیشنهادی 3ساله در ازای دستمزد سالانه 75میلیون یورو به این بازیکن 38ساله ارائه داده که فقط مانده تأیید خود کریستیانو. او تا پایان حضورش در جام‌جهانی نمی‌خواهد درباره تیم بعدی‌اش تصمیمی بگیرد اما اگر این توافق صورت بگیرد، ممکن است رونالدو یک فصل‌ونیم اول را در باشگاه نیوکاسل که متعلق به خاندان سلطنتی سعودی است، سپری کند و سپس به آسیا بیاید. به‌نظر می‌رسد در پرتغال برعکس رختکن یونایتد، رابطه رونالدو با دیگران خوب است. او بعد از دریافت جایزه بهترین بازیکن در دیدار نخست از همبازیانش تشکر کرد و گفت هر کدام مستحق این جایزه بودند. پس از بازی هم همه گروه را با خرج خودش به رستوران برد.
   رونالدو برای بازی امشب با اروگوئه که سخت‌ترین بازی گروه است انگیزه تازه‌ای پیدا کرد؛ اینکه دوباره تعداد گل‌هایش را در جام‌جهانی از مسی عبور دهد. مسی پریشب با رونالدو در 8گل مساوی کرد. مسی در 21بازی 8گل زده، رونالدو در 18بازی.
   دروازه‌بان غنا در بازی اول دویست‌وشصتمین دروازه‌بانی شد که از رونالدو گل می‌خورد.
   رونالدو در بازی قبلی نخستین بازیکن تاریخ شد که در 5جام جهانی گل می‌زند. وقتی نخستین بار موفق به این کار شد، ژائو فلیکس 6سال داشت و حالا هر دو در یک بازی گل زده‌اند.
   بازی پرتغال و غنا با 3.9میلیون بیننده پربیننده‌ترین بازی گروهی تاکنون بوده.
   علیرضا فغانی داور این مسابقه است. او داور بازی برزیل- صربستان هم بود.
   2تیم در دوره قبلی نخستین بار در جام‌جهانی با هم روبه‌رو شدند که آن دیدار را اروگوئه در مرحله یک‌هشتم برد.
   اروگوئه هر 5مسابقه آخرش را در این رقابت‌ها از اروپایی‌ها برده است. آخرین بار فرانسه را نتوانستند ببرند. آنها در 25بازی قبل‌تر تنها 2 پیروزی مقابل تیم‌های اروپایی داشتند، 8تساوی و 15شکست.
   پرتغال مقابل حریفان آمریکای لاتین عملکرد بدی داشته و تنها یک بازی از 9بازی آخرش را از این تیم‌ها برده؛ 3تساوی و 5باخت. تیمی که پرتغال برده بود به سال2014 و پیروزی مقابل آرژانتین در دیداری دوستانه برمی‌گردد.
   اروگوئه 2بازی پیاپی است که در جام‌جهانی موفق به گلزنی نشده که 3بار دیگر هم این اتفاق افتاده بود ولی تاکنون 3بازی پشت سر‌هم پیش نیامده.
   نماینده آمریکای جنوبی در هر 3دوره اخیر دومین بازی‌اش را در مرحله گروهی با پیروزی پشت‌سر گذاشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید