• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 7 آذر 1401
کد مطلب : 178385
+
-

نکته بازی/ اینطوری کسی را دوست نداشته باش!

پیروزی ایران در برابر ولز، باعث شور و شعف بیش از حد تصور بازیکنان و اعضای کادر فنی شده است. از این شادمانی تصاویر عجیب و غریب زیادی هم به جا مانده که برخی از آنها بازتاب‌های بین‌المللی نیز داشته است. مشهورترین قاب از این دست، آنجایی است که سردار آزمون گلوی کارلوس کی‌روش را گرفته و فشار می‌دهد. بسیاری از رسانه‌های جهان به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و حتی یکی از آنها نوشته: «شما بعد از پیروزی در جام‌جهانی حق دارید آنقدر هیجان‌زده شوید که حتی مربی‌تان را خفه کنید!» سردار آزمون هم در توضیح این ماجرا گفته: «مشکلی نیست. همه‌‌چیز عادی است. ما کی‌روش را خیلی دوست داریم.» بله؛ فقط اینطوری کسی را دوست نداشته باش آقای آزمون عزیز؛ ممکن است تلفات بدهد و دردسرساز شود!

بد عادت شدید
انگلیس و آمریکا در دیدار رودرروی خود در گروه دوم، به تساوی بدون گل رضایت دادند؛ نتیجه‌ای که باعث مسرت خاطر ایران بود و حالا شاگردان کارلوس کی‌روش به‌احتمال فراوان می‌توانند با کسب یک نتیجه مساوی در بازی آخر هم به مرحله حذفی صعود کنند. هری کین، ستاره خط حمله انگلستان در 2بازی نخست موفق به گلزنی نشد تا 180دقیقه ناکام را پشت سر گذاشته باشد. کین در توضیح شرایط مسابقه با ایالات متحده گفته: «در بازی با ایران شانس‌ها به گل تبدیل شد اما در بازی با آمریکا این اتفاق رخ نداد.» خب البته آنهایی که بازی را دیدند می‌دانند که انگلستان شانس چندانی هم برابر آمریکا نداشت و تازه اقبالش بلند بود که بازنده نشد. از قرار معلوم بازی اول شما را بدعادت کرده استاد!

شرط سبیل خوش‌یمن نیست
گزارش بازی ایران و آمریکا در روز آخر مرحله گروهی را جواد خیابانی برعهده خواهد داشت. از نظر صداوسیما او بهترین انتخاب برای گزارش این بازی بود، چرا که مسابقه دو تیم هشتم آذر برگزار خواهد شد؛ سالروز دیدار با استرالیا که یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران به‌شمار می‌آید و خود خیابانی را هم به اوج شهرت رساند. حالا آقا جواد حسابی آماده گزارش آن مسابقه شده و حتی وعده داده درصورت پیروزی ایران در برابر آمریکا، سبیل‌هایش را بتراشد. از قضا پیروزی قبلی ایران برابر آمریکا در جام‌جهانی 98را هم خود خیابانی گزارش کرد، با این حال شاید شرط سبیل در فوتبال ایران زیاد هم خوش‌یمن نباشد. برانکو قول داده بود اگر پرسپولیس قهرمان آسیا شود سبیل بگذارد، اما تیمش در فینال به کاشیما باخت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید