• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 7 آذر 1401
کد مطلب : 178347
+
-

300هزار زوج جوان به خانه بخت رفتند

معاون وزیر و وزیر سازمان ثبت احوال کشور گفت: در 6ماهه اول امسال، 300هزار زوج جوان ازدواج خود را به ثبت رسانده و راهی خانه بخت شدند.
به‌گفته هاشم کارگر، از ابتدای امسال تا‌کنون 620هزار رویداد تولد هم در کشور به ثبت رسیده است که 470هزار مورد این تولدها در مناطق شهری و 150هزار رویداد در مناطق روستایی اتفاق افتاده است.
او ادامه داد: از مجموع تولدهای ثبت شده 320هزار نوزاد پسر و 300هزار نوزاد دختر بوده است.
معاون وزیر در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به نقش آمارهای ثبت احوال کشور به‌عنوان مبنا و پایه در برنامه ریزی‌های کلان کشوری افزود: ‌مطابق بند (ز) ماده یک قانون ثبت احوال، تولید و انتشار آمارهای انسانی از وظایف ثبت احوال است که با توجه به اسناد بالادستی و فرمایش و تأکیدات مقام معظم رهبری، درخصوص رصد مداوم آمارها و همچنین نیاز فعلی کشور برای داشتن اطلاعات دقیق و متقن و در عین حال توانایی و ظرفیت‌های موجود در سازمان ثبت احوال کشور، برای برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌های کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
کارگر در ادامه با تأکید بر نقش آمارهای جمعیتی ثبت احوال در برنامه ریزی‌های شهری و اجتماعی تصریح کرد: ‌انتشار آمار باید به روز، شفاف و همراه با تحلیل و بررسی دقیق باشد تا مثمر ثمر واقع شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید