• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 آذر 1401
کد مطلب : 178345
+
-

پرداخت نصف و نیمه بودجه دارویار به تامین اجتماعی

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین طلبکار از دولت هستیم، گفت: اعتباری که قرار بود برای اجرای طرح دارویار به تامین اجتماعی بدهند، به درستی محقق نشد.
شهرام غفاری با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی بیش از 3 هزار میلیارد تومان از شرکت‌های دارویی طلب دارد، گفت: تفاهمنامه‌ای میان سازمان غذا و دارو و همچنین بیماران خاص از سوی بیمه سلامت منعقد شده که براساس آن باید مبلغی را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند. البته طلب ما از سازمان برنامه و بودجه است که قرار بود بودجه‌ای از طرح دارویاری، هم برای تسویه مطالبات و هم اجرایی شدن طرح دارویار به ما پرداخت کند که متأسفانه درست انجام نشد.
او افزود: بخشی از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به‌دلیل بدهی دولت است و همچنین بخشی نیز بدهی کارفرمایان به این سازمان است که مبلغ زیادی را رقم زده است. چنانچه دولت و همچنین کارفرمایان و سازمان برنامه و بودجه، اعتبار موردنیاز را به ما پرداخت کنند، ما نیز می‌توانیم طلب مراکز طرف قرارداد را به موقع به آنها بدهیم و هم در راستای اجرای درست طرح دارویار اقدام کنیم که تمامی آنها مستلزم داشتن نقدینگی سازمان تأمین اجتماعی است. مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: قرار بود سازمان برنامه و بودجه از بدهی‌های دولت و نه خیریه و اعانه به سازمان، اعتباری را پرداخت کند و ما نیز برای مراکز دانشگاهی و اجرای طرح دارویار هزینه کنیم که به‌طور دقیق محقق نشد. به‌گفته او، تاکنون 2 هزار و ۴۰۰ میلیون تومان از طرح دارویار به ما پرداخت شده است که قرار بود 2 مبلغ جداگانه برای تسویه به ما پرداخت کنند که یکی ۵ هزار میلیارد تومان برای خود تأمین اجتماعی بود و مبلغ دیگر ۷ هزار میلیارد تومان در قالب تفاهمنامه‌ای به 3 سازمان بیمه‌ای بود. در مجموع ۱۲ هزار میلیاردتومان باید پرداخت می‌شد اما فقط 2 هزار و ۴۰۰ میلیون تومان به تأمین اجتماعی پرداخت شد./ مهر

 

این خبر را به اشتراک بگذارید