• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 6 آذر 1401
کد مطلب : 178306
+
-

شهردار تهران در مراسم نامگذاری و گرامیداشت شهیدسردار حجازی:

توسعه خدمت، برای رسیدن به نقطه مطلوب

مراسم نامگذاری و گرامیداشت شهید سردار حجازی با حضور مسئولان کشوری و شهری برگزار و بخشی از بزرگراه شهید فهمیده حدفاصل بزرگراه جناح تا آیت‌الله مهدوی‌کنی به طول ۸ کیلومتر به نام این شهید عالی‌مقام نامگذاری شد.
شهردار تهران در این مراسم گفت: مکلفیم خدمت را در جامعه توسعه و جامعه را به سمت پیشرفت سوق دهیم که پیشرفت افتخار و خدمت، رضایتمندی خلق کند و جامعه ما از لحاظ رشد به نقطه‌ای برسد که در مختصات ولی جامعه بایستیم.
به گزارش پایگاه خبری شهر، شهردار تهران با بیان اینکه آذر ۵۸ نقطه آغاز بسیج، شجره طیبه‌ای بود که آثارش امروز و در آینده نمایان خواهد بود، گفت: یکی از ویژگی‌های شهیدحجازی این بود که اهل استدلال بود و با استدلال افراد را قانع می‌ساخت و خودشان نیز با استدلال قوی، قانع می‌شدند.
علیرضا زاکانی با بیان اینکه ویژگی دوم این شهید این بود که به‌شدت حق‌مدار بود و از حق، صیانت و دفاع می‌کرد، افزود: این دقت در هم‌فکری و توجه به خلاقیت و نوآوری در صحنه‌های مختلف در کنار توجه به عنصر حق و حق‌مداری، یک ویژگی ممتاز از این شهید خلق کرده بود و جنس جدیدی از مدیریت را به‌خود اختصاص می‌داد. در کنار این ویژگی‌ها، محبتی که ایشان داشت، باعث می‌شد که انسان وقتی با ایشان صحبت می‌کرد احساس غریبگی نکند؛ لذا امروز مفتخریم که بخشی از شهر را با نام این شهید مزین می‌کنیم و البته این شهید بزرگوار بیش از این به گردن همه ما حق دارد.
زاکانی اضافه کرد: در دورانی به سر می‌بریم که تاکنون سخت‌تر از جنگی که امروز داریم را نداشته‌ایم و بخش حداقلی جامعه ما دچار اختلال دریافت پیام و درک واقعیت‌ها شده است؛ بنابراین مکلفیم خدمت را در جامعه توسعه  و جامعه را به سمت پیشرفت سوق دهیم که پیشرفت افتخار و خدمت، رضایتمندی خلق کند و جامعه ما از لحاظ رشد به نقطه‌ای برسد که در مختصات ولی جامعه بایستیم.
وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی روزبه‌روز تجلی پیدا می‌کند، ادامه داد: در جنگ دفاع‌مقدس و جنگ نرم آسیب خوردیم، اما بزرگ شدیم و در جنگ اقتصادی دشمن به ما آسیب زد، اما توانمند شدیم. این جنایت‌ها نیز حتما منجر به این خواهد شد که در جهت و طرف مردم با کار و کوشش و خدمت، خودمان را فدای مردم کنیم تا رضایتمندی آنها حاصل شود و امیدواریم با کسب بصیرت آنگونه عمل کنیم که امام و ولی‌جامعه از ما طلب می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با تأکید بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا گفت: اگر بخواهیم خودمان و تاریخ‌مان زنده بماند، حتی اگر دین و مذهب و مکتب‌مان را کنار بگذاریم و یک ملی‌گرای صرف باشیم، باز هم باید یاد و نام شهدای‌مان را زنده نگه داریم که این در سایه ادامه و استمرار راه آنهاست.
مهدی چمران افزود: در دنیای پرآشوب امروز که دشمنان‌ کمر به نابودی ما بسته‌اند، تا ما سر تسلیم فرود بیاوریم و همه توطئه‌های خود را عملی کردند تا ایران اسلامی نماند، ما باید نام و یاد شهدا و بعد از آن راه شهدا را ادامه دهیم؛ چراکه در کنار همه تجهیزات نظامی که به آن دست یافته‌ایم و نشان‌دهنده قدرت ماست، سلاح شهادت برنده‌ترین سلاح‌هاست. وی ادامه داد: اگر در شورا نامگذاری می‌کنیم، این کمترین و کوچک‌ترین کاری است که انجام می‌دهیم. امیدواریم خداوند توفیق دهد در مسیر شهدا گام برداریم و مکتب و دین‌مان را زنده نگه داریم و آن را به‌دست امام زمان(عج) بسپاریم.
در بخش دیگری از این مراسم، دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: اگر بسیجیان مقتدر کشور بخواهند مصداق یک بسیجی، الگویی مطابق با معیارهای مطرح شده از سوی امام(ره) و رهبری معظم و اصل ۱۵۱ قانون اساسی را بشناسند، می‌توانیم شهیدحجازی را به‌عنوان الگو معرفی کنیم.
سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی درباره تفکر، اندیشه، اخلاق، رفتار و عملکرد شهید حجازی افزود: شهید حجازی تفکر بسیجی، راهبردی و استراتژیک داشت و برای انواع توطئه‌های جبهه استکبار و دشمنان داخلی ایران دارای تفکر و راهبرد بود. شهیدحجازی به اندیشه و تفکر بیشتر از زور بازو و تجهیزات اعتقاد داشت و انسان‌ها را قانع می‌کرد. در موضوع جنگ نرم روی اندیشه‌ها و ذهن‌ها کار  و همچنین کمک به فقرزدایی و محرومیت‌زدایی را نیز دنبال می‌کرد.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: این سردار شهید بیشتر عمل می‌کرد و کمتر حرف می‌زد. او ۴۰ سال از عمرش را به مجاهدت و فداکاری اختصاص داد و منشأ خیرات و برکت و در اوج دوران طلایی بسیج حدود ۱۰سال فرمانده بسیج بود؛ پس از آن در کنار حزب‌الله لبنان و مجاهدین فلسطین حضور یافت و آنها را به‌خودکفایی رساند.
در ادامه این مراسم، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب از 2داشته وسیع برخوردار است که همه آنچه در انقلاب به‌وجود آمده را در بین خود قرار می‌دهد؛ یکی روز عاشورا با امام حسین(ع) و شهدای کربلاست که در گذشته ما وجود دارد و دیگر، ظهور فرزند اباعبدالله (ع) در آینده است و حد فاصل این دو هرچه انجام می‌شود به برکت آن شهادت و ظهور است.
سردار علی فدوی افزود: هم‌اکنون یک جنگ احزاب خاص شروع شده است. در این شرایط، انجام تکالیف‌مان از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از وظایف دائمی این است که همه آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم، برای انقلاب اسلامی باشد و از انقلاب اسلامی با دل، زبان و عمل دفاع کنیم؛ چراکه انقلاب اسلامی مترادف با اسلام است. وی ادامه داد: باید تکلیف، بهنگام انجام دادن آن و اقدام برای انجامش را بفهمیم و اصلی‌ترین تکلیف ما دفاع از انقلاب اسلامی است. نامگذاری بخشی از بزرگراه شهید فهمیده حدفاصل بزرگراه جناح تا آیت‌الله مهدوی‌کنی به طول ۸کیلومتر به صورت برخط با حضور شهرداران مناطق 5 و 22 به‌نام شهیدحجازی انجام شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید