• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 1 آذر 1401
کد مطلب : 177818
+
-

سرمایه‌گذاری در معادن زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۹معدن به‌صورت مجتمع در شهرستان ماهنشان قرار دارد و نخستین مزایده نیز در قالب بسته سرمایه‌گذاری در آن انجام خواهد شد.
به‌گزارش مهر، ناصر فغفوری گفت: برخی از معادن به‌دلیل پایین بودن ظرفیت و نداشتن ‌توجیه اقتصادی، در مزایده شرکت کننده‌ای ندارند و برای رفع این مشکل بر مبنای سیاست اعلامی از سوی وزارت صمت، زنجان نخستین استانی بود که اولین بسته سرمایه‌گذاری معدنی را در کشور تعریف کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه دومین بسته سرمایه‌گذاری معدنی استان نیز در حال تهیه است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران)  و ایجاد زیرساخت برای مجتمع‌های معدنی در استان ضروری است که در همین خصوص توافقات کاربردی با این سازمان انجام شد.
وی با بیان اینکه برای پهنه‌بندی نیز منطقه‌ای به‌وسعت ۲۵۰کیلومتر مترمربع در شمال شهرستان طارم (منطقه پاسار) در این منطقه پهنه‌ای تعریف شده و در اختیار ایمیدرو قرار خواهد گرفت، چراکه واگذاری به غیرایمیدرو باید از طریق مزایده انجام شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: مناطق دیگری در استان که بتوان در قالب پهنه بندی تعریف کرد، نیز بلافاصله با هماهنگی ایمیدرو تعریف و از وزارتخانه درخواست می‌شود در اختیار ایمیدرو قرار گیرد تا کارهای اکتشاف و پیگیری را انجام دهد بعد از تعریف مناطق برخی پهنه‌ها را خود ایمیدرو کار کند و دیگر مناطق به مزایده گذاشته شده و تقسیم کار و فرایندهای آن انجام می‌شود.
فغفوری با بیان اینکه اقدامات لازم انجام شده و به مرحله فراخوان نیز رسیده است که منتظر ابلاغیه وزارتخانه و برگزاری مزایده هستیم، افزود: طبق تصمیم‌گیری مقرر شد که‌ معادن متروکه و یا غیرفعالی که همین وضعیت را دارند در قالب بسته دوباره به ایمیدرو معرفی شوند.‌‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید