• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 1 آذر 1401
کد مطلب : 177813
+
-

تردد زائران عتبات عالیات از مرز خسروی بعد از 9سال وقفه

تردد کاروانی زائران عتبات عالیات پس از ۹سال وقفه از دیروز، دوشنبه30 آبان، از مرز رسمی خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین استان کرمانشاه آغاز شد.
به‌گزارش ایرنا، سرپرست فرمانداری قصرشیرین افزود: دیروز در نخستین گروه از عزیمت کاروانی زائران ۸۰نفر در قالب ۲کاروان زیرنظر سازمان حج و زیارت که مربوط به استان کرمانشاه هستند از مرز خسروی عازم عراق شدند.
محمد حیدری افزود: ساعات مجاز خروج از مرز رسمی خسروی به عراق روزانه از7 صبح تا 5 عصر است و در این ساعات زائران می‌توانند با داشتن گذرنامه معتبر از این مرز به عراق سفر کنند.
وی اظهار داشت: زائران قرار است در مسیر رفت یا برگشت از عتبات عالیات حتما یک شب را در قصرشیرین اقامت داشته باشند که این به رونق اماکن اقامتی این شهرستان کمک می‌کند. سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: ۵۸گیت ورود و خروج و داشتن امکانات بسیار عالی در مجموع پایانه بین‌المللی مرز خسروی و همچنین داشتن راه دسترسی مناسب و وجود اماکن اقامتی بسیار مناسب با ظرفیت یک‌هزارو۵۰ تخت از مجموعه شرایطی است که برای رفاه زائران عتبات عالیات فراهم شده است.
خسروی قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین و مناسب‌ترین مرز برای تردد زائران است که پس از ۹سال وقفه به‌دنبال بسته شدن مرز در خرداد ماه سال۹۲ شاهد اعزام نخستین گروه از کاروان زائران به عتبات عالیات است. مرز رسمی خسروی در خرداد ماه سال۹۲ به‌دنبال حمله انتحاری در مسیر اتوبوس‌های زائران ایرانی در منطقه شهربان در نزدیکی شهر المقدادیه در ۹۰کیلومتری شمال عراق بسته شد که در نتیجه این عملیات تروریستی ۴۳نفر از زائران ایرانی مجروح و شهید شدند. قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید