• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 30 آبان 1401
کد مطلب : 177743
+
-

اولین پنجه یوز

هدف‌های شیرین تیم ملی ایران در بازی با انگلستان؛ این نخستین بار است که 2تیم با هم بازی می‌کنند

اولین پنجه یوز

عصر امروز نخستین دیدار تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام‌جهانی 2022 در برابر انگلستان برگزار خواهد شد؛ یک بازی بزرگ با حریفی مهم و قدرتمند که طبیعتا در تاریخ فوتبال کشور ماندگار خواهد بود. یوزها اما در این بازی اهداف شیرین زیادی را دنبال می‌کنند که می‌توان برخی از آنها را مرور کرد.

    گل‌های زده را دورقمی کن
تیم ملی ایران در 5دوره قبلی جام‌های جهانی حضور داشته و مجموعا موفق شده 9گل به ثمر برساند. تیم ایران تنها در یک مسابقه موفق شده بیش از یک گل به ثمر برساند؛ دیدار با آمریکا که آن را 2بر یک برد. 7گل دیگر تیم ملی در برابر اسکاتلند، پرو، آنگولا، مکزیک، بوسنی، پرتغال و مراکش به ثمر رسیده است. طبیعتا انتظار می‌رود 4دهه بعد از نخستین حضور در جام‌جهانی، بالاخره در این تورنمنت تعداد گل‌های زده تیم ملی دورقمی شود و چه فرصتی بهتر از امروز؟ نخستین بازیکنی که موفق به گشودن دروازه انگلیس شود، دهمین گل تاریخ ایران در جام‌های جهانی را زده است.

    در کلین‌شیت، هت‌تریک کن
تیم ملی فوتبال ایران در 3دوره ابتدایی حضورش در جام‌های جهانی موفق به ثبت کلین‌شیت نشد. برای نخستین بار در جام‌جهانی 2014 و دیدار با نیجریه بود که تیم ملی توانست با سنگربانی علیرضا حقیقی دروازه خودش را بسته نگه دارد. این اتفاق در جام‌جهانی 2018هم مقابل یک تیم آفریقایی دیگر یعنی مراکش رخ داد و تیم ملی گل نخورد. حالا باید ببینیم تیم ملی در سومین جام‌جهانی پیاپی خود با کارلوس کی‌روش می‌تواند سومین کلین‌شیت خود را ثبت کند یا نه. وقوع این اتفاق در بازی امروز در برابر رقیب قدرتمندی همچون انگلستان، طبیعتا شیرین‌تر خواهد بود.

    با امتیاز شروع کن
اهالی فوتبال ایران مدت‌هاست که رؤیای صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی 2022را در سر می‌پرورانند و چیزی که خیلی می‌تواند در رسیدن به این مهم مؤثر باشد، کسب امتیاز از بازی اول است. تیم ایران در 5دوره قبلی حضورش در جام‌های جهانی فقط 2بار موفق شده مسابقات را با امتیاز آغاز کند که حاصل تساوی و پیروزی در برابر نیجریه و مراکش در جام‌های 2014 و 2018بوده است. آیا سومین شروع امتیازدار ایران در جام‌جهانی، امروز رقم می‌خورد؟

    سنت گلزنی را حفظ کن
تیم ایران شاید در مجموع، نتایج بسیار درخشانی در جام‌جهانی نگرفته باشد اما یک سنت مهم داشته؛ گلزنی در همه ادواری که در جام حاضر بوده است. تیم ملی در هر دوره حضور، حداقل یک گل به ثمر رسانده است. در جام‌جهانی 2014نزدیک بود این قاعده نقض شود اما در فاصله 15دقیقه تا پایان بازی آخر با بوسنی، رضا قوچان‌نژاد دروازه حریف را گشود. طبعا با وجود مهاجمان آماده فعلی، در این جام هم انتظار داریم این کف توقع برآورده شود. گلزنی در همین گام اول، خیال تیم ملی را بابت حفظ سنت گلزنی راحت خواهد کرد.

    غافلگیر کن!
صد البته جام‌جهانی غافلگیری‌های خاص خودش را دارد. فوتبالیست تاریخ‌سازی مثل علی دایی با وجود ارسال آن پاس گل بی‌نظیر برای مهدی مهدوی‌‎کیا در بازی با آمریکا، خودش در جام‌های جهانی موفق به گلزنی نشده است؛ با این حال مدافعانی همچون یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیاری‌زاده در جام‌جهانی 2006برابر مکزیک و آنگولا گل زدند. آیا در این جام هم کسی گل خواهد زد که نامش مخاطبان را غافلگیر کند؟







بازی خوب گروه A
ساعت19:30 در ورزشگاه الثومه 2تیم هلند و سنگال با هم روبه‌رو می‌شوند. 

2 صفر
هلند تاکنون در جام‌جهانی به تیم‌های آفریقایی نباخته؛ 3برد و یک تساوی. سنگال هم در مراحل گروهی به اروپایی‌ها نباخته و 2برد و یک تساوی به‌دست آورده.هلند هرگز نخستین بازی‌اش در جام‌جهانی را نباخته؛ 6 برد و 2‌تساوی داشته. سنگال هم در 2دوره قبلی حضورش در هر دو بازی اول خود را با پیروزی به پایان برده. هیچ‌یک از بازی‌های سنگال در جام‌جهانی بدون گل به پایان نرسیده اما فقط یک‌بار این تیم توانسته ‌دروازه خود را بسته نگه دارد؛  برد تاریخی یک بر صفر سال2002 مقابل فرانسه.

آخرین شکست 
اگر ضیافت پنالتی‌ها را درنظر نگیریم، هلند در 11بازی از 14مسابقه آخر خود در جام‌جهانی به پیروزی رسیده و فقط 2تساوی و یک شکست داشته که تنها شکست‌شان در فینال2010 مقابل اسپانیا اتفاق افتاد. آخرین شکست آنها در مرحله گروهی سال1994 مقابل بلژیک رقم خورد. هلند در دوره قبلی در کنار ایتالیا غایب بزرگ مسابقات بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید