• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 29 آبان 1401
کد مطلب : 177531
+
-

آبان پرماجرا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید نظام سلطه آبان57 را ماه ننگ خود نزد ملت می‌داند

گزارش
آبان پرماجرا

«آبان‌» در تاریخ جمهوری اسلامی ایران پرمعنا و مترادف با استکبارستیزی است؛ ماهی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به رنگ خون شهدای دانشجو درآمد و نخستین آبان پس از پیروزی انقلاب نیز در ادامه همین مسیر منجر به واقعه‌ای شد که انقلاب دوم نامیده شد. تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این ماه کینه‌ای سخت را در دل امپریالیسم کاشت و آنان این ماه را یادآور ننگی بر پیشانی خود دانستند که باید پاکش کنند. از این رو مدت‌هاست با طراحی چندوجهی می‌کوشند آبان را در ایران به زعم خود، به ماهی برای احیای آبروی از دست رفته تبدیل کنند. در این باره از «شهریار حیدری»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره چرایی دل بستن ضد‌انقلاب به ماه آبان، بیانیه اخیر اصلاح‌طلبان و آثارش و نیز تدبیر نظام برای پیگیری مطالبات بحق مردم پرسیده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید، دشمن در زمین بازی جدیدی که طراحی کرده است با عملیات سنگین روانی در تلاش است با ایجاد ناامنی در ماه آبان، زمینه را برای نفوذ بیشتر خود در کشور فراهم کند: «واقعیت این است که تاریخ جمهوری اسلامی ایران پر از حوادث و اتفاقات تلخ و شیرین است. از این جهت رویکرد مخالفین نظام جنبه عملیات روانی دارد و ضد‌انقلاب در این ایام مسائلی را که در داخل کشور در قالب اعتراض و انتقاد و تجمع شکل گرفته است چه در بعد جنگ روانی و چه تشدید تحریم‌ها در دستور کار خود قرار داده است.»
شهریار حیدری با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از رسانه‌های معاند فارسی‌زبان تلاش دارد تا برخی وقایع تلخ رخ داده در سال‌های گذشته را به اعتراضات وصل و با این اقدام به افزایش ناامنی در جامعه دامن بزند، می‌گوید: «ضد‌انقلاب در تلاش است با مراجعه به گذشته، عملیات روانی تازه‌ای را شکل دهد و سوار بر موج اعتراض مردم از این موضوع بهره‌برداری سیاسی مطلوب خود را انجام دهد. درست است که مردم اعتراض دارند، اما این اعتراض به وضع موجود ازجمله بیکاری، تورم و بوروکراسی اداری است و این را می‌شود در بیان منطقی مطالبات مردم دید. اعتراضی که نسبتی با آنچه ضد‌انقلاب به‌دنبال القای آن در جامعه است، ندارد.»

مخرج مشترک اپوزیسیون داخلی و خارجی ‌
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه نظام در طول 4دهه گذشته همواره با 2گروه از اپوزیسیون روبه‌رو بوده است، از یکی شدن این دو گروه با یکدیگر برای ضربه زدن به نظام خبر می‌دهد و می‌گوید: «اپوزیسیون داخلی در پیوند به اپوزیسیون خارج‌نشین مخرج مشترکی را برای ضدیت با نظام پیدا کرده‌اند. این گروه‌ها در ابتدای پیروزی انقلاب با برخی حرکت‌های ایذایی مانند جنگ‌های نیابتی، ترور و مانند آن کوشیده‌اند مسیر انقلاب را منحرف کنند، اما با مقاومت مردم روبه‌رو شده‌اند. در رویدادهای اخیر نیز این روند مشاهده می‌شود.» حیدری با بیان اینکه پس از اطلاعیه مشترک نهادهای اطلاعاتی کشور درباره ریشه‌های ناامنی و التهابات، صف مردم از اغتشاشگران جدا شده است، می‌افزاید: «بعد از اطلاعیه سپاه و وزارت اطلاعات نباید روند ناامنی ادامه پیدا می‌کرد. در این اطلاعیه مشخص شده بود که فرمان آشوب‌ها از بیرون از مرزها صادر شده است؛ بنابراین مردم خود را از اغتشاشگران جدا کردند و اکنون افرادی دست به آشوب می‌زنند که قصد خدشه وارد کردن به امنیت ملی کشور را دارند و این موضوع نیز خط قرمز نظام است و با کسانی که این رویه را در پیش گرفته‌اند برخورد خواهد کرد.»
او تأکید می‌کند آنچه در شبه‌رسانه‌های معاند از آشوب‌ها به نمایش در می‌آید، بزرگ‌نمایی است و از واقعیت‌های میدانی فرسنگ‌ها فاصله دارد: «بسیاری از مردم به مشکلات اقتصادی انتقاد دارند، اما برطرف کردن این مشکلات نیازمند آرامش و امنیت است و بدون آن امکان برطرف کردن مشکلات اقتصادی وجود ندارد. بنابراین، بیشترین گروهی که از آشوب و ناامنی در کشور صدمه می‌بیند، مردم هستند. بنابراین آشوب و ناامنی خواست مردم نیست و آنان خواهان پایان دادن به آن هستند.»
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آشوب‌ها برخلاف بزرگ‌نمایی شبه‌رسانه‌های سعودی و لندنی، وسعت ندارد، حرفش را اینطور ادامه می‌دهد: «لایه‌های امنیتی کشور چندگانه است و تاکنون تنها یک لایه آن وارد ماجرای آشوب‌ها شده است. لایه‌های دیگر به این موضوع ورود نمی‌کنند چرا که اغتشاشات در حدی نیست که آنان را درگیر خود کند.»

موضع‌گیری اصلاح‌طلبان خطا بود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سؤال که بیانیه اصلاح‌طلبان درمقطع کنونی را چگونه ارزیابی می‌کند، با انتقاد از این موضع‌گیری آن را غیرمسئولانه می‌داند و می‌گوید: «جریان اصلاح‌طلب نقد به رفتار و عملکرد دارد، اما متأسفانه در بیانیه اخیر خود با براندازان همدلی و همراهی کردند. چرا کسانی که 4دهه است در ساختار نظام حضور داشته و مسئولیت داشته‌اند در شرایطی که باید مردم را به آرامش و دوستی دعوت کنند با این بیانیه کشور را دچار بی‌ثباتی می‌کنند؟»
او با بیان اینکه دولت و مجلس و نیز ارکان نظام پیگیر مطالبات بحق مردم هستند و نباید این نگرانی ایجاد شود که مسائل مطرح شده از سوی آنان نادیده گرفته شود، می‌گوید: «نظام، برنامه‌های مدونی برای برطرف کردن مشکلات مردم خصوصا در حوزه اشتغال و معیشت در دستور کار دارد. گرچه این برنامه‌ها کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستند، اما کلیت نظام، مطالبه مردم را شنیده و برای پاسخ به آن در حال برنامه‌ریزی است؛ بنابراین نباید نگرانی درباره نادیده گرفته شدن مطالبات بحق مردم وجود داشته باشد و مجلس نیز از بعد نظارتی و تقنینی این مسئله را پیگیری خواهد کرد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید