• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 28 آبان 1401
کد مطلب : 177464
+
-

ادامه موج استعفا در توییتر با آشوب ماسک

از زمان حضور ماسک به عنوان مدیرعامل توییتر بسیاری از کارمندان این شرکت در اعتراض به سیاست‌های عجیب او استعفا داده‌‌اند

اینترنت
ادامه موج استعفا در توییتر با آشوب ماسک

پس از آنکه ایلان ماسک روز پنجشنبه ضرب‌الاجل تعیین کرد و گفت کارمندان باید ساعت‌های طولانی با بالاترین سرعت کار کنند یا این شرکت را ترک نمایند، صدها کارمند توییتر تصمیم گرفته‌اند که از این شرکت مهم حوزه شبکه‌های اجتماعی بروند. به گزارش رویترز، این جدایی‌ها نشان‌دهنده بی‌میلی برخی از حدود 3هزار کارمند باقی‌مانده توییتر برای ماندن در شرکتی است که ماسک پیش از این نیمی از نیروی کار ازجمله برخی مدیران ارشد آن را اخراج کرد. مالک جدید شرکت در ایمیلی به کارکنان گفته بود که پرسنل اگر می‌خواهند بمانند باید با این تعهد موافقت کنند. او گفت، کسانی که تا پنجشنبه 17 نوامبر ثبت‌نام نکرده باشند، 3 ماه حقوق پایان کار دریافت خواهند کرد.
اما او با شنیدن خبر استعفا پس از این ضرب‌الاجل، اواخر روز پنجشنبه در توییترش نوشت که نگران این استعفاها نیست چراکه بهترین افراد در این شرکت می‌مانند. این مالک میلیاردر همچنین اضافه کرد: ما به تازگی به رکورد دیگری در استفاده از توییتر رسیدیم... . او هیچ توضیح بیشتری در این‌باره نداد. یکی از کارمندان فعلی و یک کارمند تازه جدا شده که با همکاران خود در توییتر در ارتباط است، گفت: ماسک روز پنجشنبه با برخی از کارمندان ارشد ملاقات کرد تا سعی کند آنها را برای ماندن متقاعد کند.

یک هفته ممنوعیت ورود به دفاتر
به‌گفته 2  منبع، این شرکت همچنین به کارکنان خود اطلاع داده است  تا دوشنبه هفته آینده دفاتر خود را به‌طور موقت تعطیل می‌کند. یک منبع گفت که افسران امنیتی، عصر پنجشنبه شروع به اخراج برخی از کارمندان از یک دفتر کردند. بیش از 110کارمند توییتر در حداقل 4قاره در پست‌های عمومی توییتر که توسط رویترز بررسی شده بود، تصمیم خود را برای ترک این شرکت اعلام کرده بودند. در مقابل، حدود 15کارمند که بسیاری از آنها در بخش آگهی مشغول هستند، قصد خود را برای ماندن در شرکت اعلام کردند. در ابزار چت داخلی توییتر، بیش از 500کارمند روز پنجشنبه پیام خداحافظی نوشتند.

توییتر در خطر
خبرهای استعفا شامل بسیاری از مهندسین است که مسئول رفع اشکالات و جلوگیری از قطع خدمات هستند و این امر سؤالاتی در مورد وضعیت آینده این پلتفرم ایجاد می‌کند. به‌گفته یکی از منابع آگاه که تخمین می‌‌زند نسخه عمومی توییتر در طول شب با خطر مواجه است و نسخه برنامه توییتر مورد استفاده کارمندان، در برخی مواقع دچار کندی شده است. یکی از افراد وابسته به توییتر که نخواست نامش فاش شود، گفت: اگر مشکلی برای پلتفرم پیش بیاید، دیگر کسی نیست که در بسیاری از زمینه‌ها کارها را اصلاح کند. با نزدیک شدن به مهلت مقرر، کارمندان به تکاپو افتادند تا تصمیم نهایی را درباره ادامه حضور یا ترک این پلتفرم بگیرند.

چالش تیک آبی
ایلان ماسک پس از راه‌اندازی مجدد توییتر آبی، گفت کاربران فقط پس از تأیید توییتر می‌توانند نام کاربری خود را تغییر دهند. طبق توضیحات ارائه‌ شده در وب‌سایت این شرکت، توییتر پس از راه‌اندازی مجدد سرویس اشتراکی Twitter Blue خود احتمالا در 8آذر به کاربرانی که زمان عضویت آنها در این شبکه اجتماعی کمتر از 90روز است، اجازه ثبت‌نام نخواهد داد. با وجود این، کاربران نمی‌توانند بلافاصله پس از ایجاد حساب کاربری جدید، این سرویس را خریداری و فوراً تیک آبی تأییدیه را دریافت کنند. این تصمیم می‌تواند به‌عنوان راه‌حلی برای کاهش حساب‌‌های جعلی که تقریباً از زمان راه‌اندازی این سرویس، باعث آشفتگی شبکه اجتماعی شده‌، باشد.
علاوه بر این، مدیرعامل توییتر گفته است که پس از راه‌اندازی مجدد سرویس توییتر آبی، با تغییر نام حساب‌‌های تأیید‌شده، تیک آبی از آنها گرفته می‌شود و پس از بررسی و تأیید توییتر درباره پیروی از سیاست‌های این شبکه اجتماعی، دوباره آن به آنها پس داده می‌شود. ماسک همچنین گفته است درصورت تمایل برای باز کردن یک حساب کاربری طنز (Parody) باید در بیوگرافی و نام حساب خود به این موضوع اشاره کنند.
سرویس 8دلاری توییتر آبی که شامل تیک آبی تأییدیه این شبکه اجتماعی نیز می‌شود، هفته گذشته به‌طور رسمی در دسترس کاربران iOS قرار گرفته بود و می‌توانستند برای ثبت‌نام در آن درخواست کنند. با این حال، آشفتگی بسیار زیادی پس از آن صورت گرفت و بسیاری از کاربران پس از دریافت تیک آبی، حساب افراد مشهور ازجمله خود ایلان ماسک را جعل کردند. حساب عیسی مسیح ازجمله حساب‌هایی بود که موفق شد تیک آبی دریافت کند. با وجود همین مشکلات، توییتر تصمیم گرفت تا ثبت‌نام کاربران جدید در این سرویس را متوقف کند و اکنون به‌نظر می‌‌رسد که تصمیم برای محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از وقوع چنین آشفتگی‌‌هایی در آینده، گرفته شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید