• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 18 آبان 1401
کد مطلب : 176530
+
-

واکنش قطر به انتقادات از میزبانی جام جهانی 2022

پس از طرح انتقاداتی از برگزاری جام جهانی در قطر به‌ویژه در ارتباط با مسائل حقوق بشری، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه این کشور به این انتقادات واکنش نشان داد و گفت که آنها نمی‌توانند میزبانی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را از یک کشور کوچک عربی بپذیرند.
وزیرخارجه قطر در مصاحبه با اسکای نیوز، واکنش منفی رسانه‌ها به میزبانی جام جهانی توسط این کشور عربی خلیج‌فارس را ناشی از «اطلاعات غلط» توصیف کرد و منتقدان را به نادیده گرفتن مشکلات داخلی در کشور خودشان متهم کرد و گفت آنها چشم خود را روی مشکلات خودشان می‌بندند.
روز دوشنبه نیز اتحادیه‌ فوتبال کشورهای عربی (UAFA) از میزبانی قطر حمایت کرد و تبلیغات علیه این رویداد را مشکوک و بی‌اساس خواند که هدف آن تحریف توانایی‌ها و شایستگی‌های اعراب است. اتحادیه فوتبال کشورهای عربی افزود که جام جهانی 2022به جهان این فرصت را می‌دهد که با فرهنگ عربی آشنا شود.
وزیر خارجه قطر همچنین از آلمان به‌دلیل انتقاد از دوحه به‌عنوان میزبان جام جهانی انتقاد کرده و اینگونه انتقادات را ناشی از استانداردهای دوگانه توصیف کرده است. او به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گفت: «مردم آلمان توسط سیاستمداران دولتی اطلاعات نادرست دریافت می‌کنند، اما دولت آنها هیچ مشکلی با ما در زمینه مشارکت یا سرمایه‌گذاری در انرژی ندارد. ما از استانداردهای دوگانه خسته شده‌ایم.»
در میان انتقادات از قطر در مورد حقوق کارگران، تعدادی از مقامات قطری گفته‌اند که یک «کمپین بدنام‌سازی‌» هماهنگ علیه کشورشان به راه افتاده است. این در حالی است که آمار مرگ‌ومیر کارگران خارجی در قطر تکان‌دهنده است. روزنامه گاردین سال گذشته در یک گزارش تحقیقی از مرگ حداقل 6هزار و750کارگر خارجی در 10سال گذشته خبر داد. بنا بر اطلاعاتی که از سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در قطر به‌دست آمده، از دسامبر2010که میزبانی قطری‌ها برای جام‌جهانی تصویب شد تا سال گذشته (2021) تقریبا هفته‌ای 12کارگر خارجی جان خود را در این کشور از دست داده‌اند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید