• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175325
+
-

رئیسی: اقدام تروریستی شاهچراغ بی‌پاسخ نخواهد ماند

دولت
رئیسی: اقدام تروریستی شاهچراغ بی‌پاسخ نخواهد ماند

رئیس جمهور در آیین افتتاح رسمی 5 نیروگاه برق حرارتی با ظرفیت یک هزار و ۲۶مگاوات در زنجان گفت: تمام اغتشاشات با هدف این است که برای علم و دانش و برای کسب‌وکار مردم زحمت ایجاد کنند. سیدابراهیم رئیسی با محکومیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و تسلیت به خانواده‌های شهدای این حادثه، ادامه داد: اغتشاش و به هم ریختگی، ظلم به علم و دانش، کسب‌وکار، امنیت، آرامش و مردم بی‌گناهی است که در خیابان‌ها آسیب می‌بینند و در این اتفاقات به وضوح دست دشمن را می‌بینیم، ما به‌دنبال ایجاد اشتغال هستیم و دشمنان به‌دنبال بیکار کردن آنها هستند.
رئیسی با تأکید بر اینکه اغتشاش و بی‌نظمی زمینه حرکت‌های تروریستی را فراهم می‌کند، افزود: به‌دنبال همین اقدامات در سومین حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت، حرم حضرت شاهچراغ، مردم بیگناه در حال عبادت و بندگی خدا را به رگبار بستند و بعد داعشی‌ها رسما اعلام کردند که این کار را ما کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه امنیت و آرامش اصل و لازمه همه اقدامات، کار و تلاش، تولید، علم‌افزایی و دیگر فعالیت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی است، گفت: امنیت اصل و همه اقدامات فرع بر حفظ امنیت است، مردم کشور ببینند دشمن با توطئه‌ها و فتنه‌گری‌ها نمی‌خواهد ایران اسلامی رشد و پیشرفت کند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز شاهد جنگ اراده‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: دشمنان اراده کرده‌اند که ملت ایران مستقل نبوده و پیشرفت نکند، اما ملت ایران اراده کرده که عزیز و سرافراز باشد، روی پای خود بایستد و زیر بار نظام سلطه نرود؛ تردیدی ندارم که در این جنگ اراده‌ها پیروزی متعلق به ملت بزرگ ایران است.
رئیسی با محکوم کردن اقدام تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ و قبول مسئولیت این اقدام ذلیلانه و خبیثانه از سوی گروهک داعش، با طرح این سؤال‌ها که داعش را چه کسانی ایجاد کردند، چه کسانی از این گروهک حمایت کرده و او را به جان ملت‌های منطقه انداختند؟ گفت: امروز مردم ایران و آزادی‌خواهان جهان سؤال می‌کنند که آمریکایی‌ها که رسما به ایجاد داعش اعتراف کرده‌اند، چگونه و با چه رویی ادعای حمایت از حقوق انسان و بشر را می‌کنند! آیا زنان، مردان و کودکانی که در حرم حضرت شاهچراغ در خون خود غلطیدند، انسان نبودند؟
رئیس‌جمهور با بیان اینکه کارنامه آمریکایی‌ها پر از جنایت است، افزود: مگر مردم دنیا ندیدند که در مقابل چشم آنها، قهرمان مبارزه با تروریسم را به شهادت رساندید؟ شما چگونه و با چه رویی دم از انسانیت و حقوق بشر می‌زنید؟ این مردم ایران هستند که مدافعان واقعی حقوق انسان و نوع بشر هستند.
همچنین رئیسی در پیامی در واکنش به حادثه تروریستی شاهچراغ اعلام کرده است:این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد. وی گفته است: ندای مظلومیت و اقتدار ملت ایران، این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) طنین‌انداز شد و جنایتی دیگر بر سیاهه جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود.
رئیس‌جمهور در ادامه، شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمدابن‌موسی(ع) در این حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت عرض کرد.
رئیسی گفت: تجربه نشان می‌دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید