• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 30 مهر 1401
کد مطلب : 174703
+
-

سریال کروکی آنلاین

چهره روز
سریال کروکی آنلاین

چند ماهی است که در مسیر تحول صنعت بیمه، قرار است طرح کروکی آنلاین در سطح کشور اجرایی شود. خبر این اتفاق به‌دفعات به نقل از مجید بهزادپور، رئیس‌کل بیمه مرکزی منتشر می‌شود. 
بهزادپور در آخرین اظهارنظر اعلام کرده قرار است طرح کروکی آنلاین به‌محض رسیدن تجهیزات به پلیس در سطح کشور اجرایی شود؛ این در حالی است که او چند ماه پیش از مهیا بودن شرایط و اجرای سریع این طرح خبر داده بود. طبق اعلام رئیس‌کل بیمه مرکزی، طرح کروکی آنلاین، هماهنگ و با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی انجام می‌شود و بخش اصلی اجرایی کار با پلیس است؛ اما بیمه مرکزی در زمینه  تأمین تجهیزات و طراحی نرم‌افزاری کمک کرده است. او همچنین اعلام کرده اقدام بزرگی در چند ماه گذشته انجام شده تا مشکل تأمین وسایل و تجهیزات الکترونیک که برای این طرح نیاز بود حل شود. اکنون تجهیزات خریداری شده و تشریفات قانونی ورود آنها در یکی از گمرک‌ها در حال طی شدن   است و به‌دست پلیس خواهد رسید. 
واضح است که الکترونیک شدن امور به‌خصوص در حوزه بیمه به نفع شهروندان است اما این سؤال مطرح می‌شود که چرا رئیس‌کل بیمه مرکزی به‌عنوان کسی که به‌نوعی از متولیان اجرای این طرح است و  از مسائل، مشکلات و الزامات آن اطلاع دارد، چند ماه است روی انتشار این خبر تأکید دارد؟ انتشار بیش ‌از حد این خبر و اجرایی نشدن طرح، بیش از اینکه اهمیت چنین دستاوردی را درنظر مخاطب افزایش دهد، به‌نوعی ذهن او را به این سمت می‌برد که بیمه مرکزی تمام کارهای حوزه بیمه را رها کرده و درگیر یک پروژه خاص شده است درحالی‌که با توجه به ضریب نفوذ بیمه در ایران و وضعیت شرکت‌های بیمه‌ای، می‌تواند به‌دنبال اجرای دستاوردهای کلان‌تر و مؤثرتری نیز باشد که هم کار صنعت بیمه و مردم را تسهیل کند و هم به‌عنوان یک دستاورد مدیریتی قابل بازنشر چندباره باشد. 
امید که طرح کروکی آنلاین به‌سرعت اجرا شود و اخبار مربوط به سایر دستاورد‌های صنعت بیمه نیز فرصت انتشار در رسانه‌ها را پیدا کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید