• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 مهر 1401
کد مطلب : 174688
+
-

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد

بازگشت سطل‌های زباله به شهر

شهر آفتاب میزبان ماشین‌آلات و دستگاه‌های عظیم خدمات شهری، ایمنی و جدیدترین خودروهای حمل‌ونقل و غرفه‌های تخصصی ارائه‌دهنده خدمات این حوزه شده تا نشان دهد آمادگی لازم برای رویدادهای بزرگ نمایشگاهی را دارد. اگرچه هجدهمین نمایشگاه حمل‌ونقل، عمران و خدمات شهری پس از 4روز فعالیت، امروز در این مجموعه به پایان می‌رسد اما همین رویداد بر ظرفیت‌های شهرآفتاب برای برگزاری سایر نمایشگاه‌ها مهر تأیید زد. البته امسال، پیش‌تر هم نمایشگاه‌هایی دیگر مثل خودرو و سرامیک در شهرآفتاب تهران برگزار شده بود و از قرار معلوم، آنطور که مدیرعامل شهرآفتاب اعلام کرده تا پایان سال، نمایشگاه‌ها و رویدادهای بزرگ دیگری در آن برپا می‌شود. این موضوع را عباس تقدسی‌نژاد در نشست خبری معاون خدمات شهری شهرداری و مدیران شهری زیرمجموعه بیان کرد و با اشاره به بی‌توجهی شورای پنجمی‌ها (شورای شهر پیشین) به شهرآفتاب گفت: «تدوین تقویم ۵ساله نمایشگاه در دست اقدام است. حتی می‌توان نمایشگاه کتاب را نیز با ظرفیت موجود شهر آفتاب، به این محل منتقل کرد.»
به گزارش همشهری، نشست خبری معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در سالن ملل مجموعه شهرآفتاب برگزار شد. در این نشست حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران درباره جمع‌آوری سطل‌های زباله از برخی محله‌ها طی چند هفته اخیر گفت: «در زمان اغتشاشات با سطل‌های زباله مزاحمت‌هایی برای مردم انجام می‌شد و باید مدیریتی در این زمینه صورت می‌گرفت. از این شرایط عبور کردیم و اکثریت مخازن به سطح شهر بازگشته‌اند.» او سپس اعلام کرد که در حوزه رفت و روب و نظافت شهری تحولی صورت خواهد گرفت و ضمن رفع مشکلات قراردادی این حوزه، امکانات نوینی به‌کار گرفته می‌شود.
در ادامه نشست، سایر مدیران حاضر نیز مواردی را مطرح کردند که به‌طور خلاصه در ادامه می‌خوانید.

  محمدمهدی عزیزی- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران
اینکه برخی می‌گویند در تهران با طغیان موش‌ها روبه‌رو هستیم، باید بگویم که طغیان موش در تهران صحیح نیست. ورود برخی موش‌ها به شهر، به‌دلیل تردد خودروهایی از بنادر کشور به سمت تهران است. باید مدیریت‌شده اقدام کنیم. مجموعه‌ای را از انستیتوپاستور وارد عمل کرده‌ایم و موضوع را دنبال می‌کنیم. به‌صورت پایلوت پخش سموم را در برخی مناطق آغاز کرده‌ایم و امیدواریم روند کاهشی را شاهد باشیم.

  علی‌محمد مختاری- مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران
در آبیاری فضای سبز 100درصد از پساب استفاده می‌شود. پیش‌تر 7میلیون مترمکعب از پساب استفاده می‌شد که به ۱۴میلیون مترمکعب رسیده و برنامه‌ریزی کرده‌ایم به ۴۵میلیون مترمکعب برسد. در استفاده از پساب برای بوستان‌ها چون غیربهداشتی است، چاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه فرونشست در مناطق ۱۸ و ۲۰ اتفاق نیفتد، ۱۴۳چاه از رده خارج شده‌اند. برای مواقع بحرانی ۷۵۰منبع ذخیره احداث کرده‌ایم که به هزار مورد افزایش می‌یابند. 5سال است که کاشت چمن را ممنوع کرده‌ایم و هیچ منطقه‌ای مجاز به توسعه چمن نیست و استفاده از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی در اولویت قرار گرفته و درختچه‌های مقاوم و درخت‌های سایه‌انداز جایگزین شده‌اند. کتابی نیز  با همکاری دانشگاه تهران با محوریت معرفی گونه‌های گیاهی مقاوم متناسب با شرایط اقلیمی منتشر شده و در اختیار کارشناسان قرار گرفته است.

  قدرت‌اله محمدی- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی  شهرداری تهران
بانوان آتش‌نشان استخدام‌شده، در مرحله آموزش اطفای حریق هستند و تا بهمن‌ماه در ایستگاه۷۷ مستقر خواهند شد. در ابتدای راه بهره‌مندی از بانوان در آتش‌نشانی هستیم و این طرح آزمایشی است و در صورت موفقیت طرح، از ظرفیت بانوان بیش از این استفاده خواهد شد.

  سعید بیگی-مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران
25رسته صنفی در تهران ساماندهی خواهند شد. براساس ابلاغ اسناد بالادستی باید تعدادی از رده‌های صنفی از شهر خارج شوند که برای نخستین‌بار علاوه بر پیگیری موضوعات، رویکرد ایجابی را در این زمینه در نظر گرفته‌ایم. اینکه واحدی را تعطیل کنیم کمکی به شهر نمی‌کند. به‌عنوان مثال کارگاه‌های کوچک کفش‌دوزی در این راستا برای تولید کفش دست‌دوز ایجاد می‌شود. فضای موقتی در منطقه۲۰ برای این افراد فراهم شده تا از فضای وخیمی که از لحاظ ایمنی و سلامت در منطقه۱۲ برای فعالیت کفاشان دست‌دوز وجود داشت، رهایی پیدا کنند.

عقد قرارداد با بخش خصوصی برای تولید اتوبوس
وزیر کشور   از هجدهمین نمایشگاه «حمل‌ونقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین‌آلات و صنایع وابسته» بازدید کرد و در حاشیه آن به مسئله امکان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت تامین اتوبوس برای ناوگان حمل‌ونقل شهری پرداخت و گفت: «در بحث اتوبوس، مینی‌بوس، میدل‌باس و ون قراردادهای متعددی با بخش خصوصی منعقد کرده‌ایم.» احمد وحیدی افزود: «به مقداری که درصد تولید داخل توسط تولیدکننده بالا رود، حمایت‌های خود را بیشتر خواهیم کرد.» وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که آیا ۸۰درصد هزینه اتوبوس‌های جدید را وزارت کشور تقبل می‌کند گفت: «تا جایی که بتوانیم کمک خواهیم کرد.» وحیدی درباره امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه شهر آفتاب نیز گفت: «شهر آفتاب فضای بسیار خوبی دارد و اولویت این است که نمایشگاه‌ها در این مجموعه برگزار شود. البته گاهی اوقات اقتضائاتی پیش می‌آید که این موضوع عملی نمی‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید