• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 3 خرداد 1397
کد مطلب : 17451
+
-

نخستین موج گرما

نخستین موج گرما

محمد اصغری:

اردیبهشت نسبتا پربرکتی را پشت سر گذاشتیم؛ به گونه‌ای که در بین مراکز استان‌ها به نوبت بیشترین میزان بارش،از آن کرمانشاه، خرم آباد، اراک، یاسوج، همدان، ایلام، ارومیه و سنندج؛ هر کدام  با بیش از ١٠٠ میلیمتر  بود. در این بین میزان بارش‌هاى تهران ٣٤ میلیمتر به ثبت رسید و در کل از میان ایستگاه‌ها در استان‌هاى مختلف به ترتیب کوهرنگ، الشتر، بانه، ملایر، روانسر، آبدانان و شازند  رکورددار بیشترین ریزش ها در طى این مدت بودند.

امروز بارندگى ها در آذربایجان غربى، کردستان، همدان، مرکزى، لرستان، چهارمحال و بختیارى، شمال فارس، قزوین، تهران، سمنان، غرب اصفهان و استان کرمان از نمود بیشترى برخوردار است.جمعه وضعیت هوا مانند امروز خواهد بود. با این  تفاوت که از شدت رگبارها کاسته خواهد شد و ابرهاى بارانزا مناطق کمترى را در بر خواهند گرفت . شنبه بارش‌ها غالبا در آذربایجان غربى، آذربایجان شرقى،  زنجان، همدان، مرکزى  و کردستان محدود خواهد شد.ضمن این که شنبه طوفان حاره ایی مستقر در اقیانوس هند، هواى سواحل دریاى عمان و تنگه هرمز را هم تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. یکشنبه روند کاهش ناپایداری‌ها  در بخش هاى شمالى  کشورادامه  خواهد داشت و  دوشنبه ظهور ابرهاى بارانزا در ساعت‌های بعدازظهر به بلندی‌های تهران، البرز و سمنان محدود خواهد شد.

به نظر می‌رسد نخستین موج گرما در میانه هفته آینده هواى کشور را متاثر  کند. با این حساب به باغداران عزیز توصیه می‌کنیم براى جلوگیرى از تبخیر، عملیات محلول پاشى را در نخستین ساعت‌های بامدادی انجام دهند.در جنوب شرق و شرق کشور با شدت و ضعف میزان تندى باد به حد خیزش گرد و خاک خواهد رسید. البته مناطق مرزى با عراق از جمله آذربایجان غربى، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان هم از این وضعیت بی‌نصیب نخواهند ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید