• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 27 مهر 1401
کد مطلب : 174482
+
-

پرونده قتل 10نفر در باغ پسته روی میز دادگاه

پرونده قتل 10نفر در باغ پسته روی میز دادگاه

2ماه پس از وقوع یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سال در رفسنجان که در جریان آن مردی افغان 10نفر شامل 4ایرانی و 6تبعه افغانستان را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، پرونده وی با اتهام قتل و محاربه به دادگاه فرستاده شد.
به‌گزارش همشهری، ساعت19 روز یکشنبه پانزدهم مرداد ماه امسال مردی افغان در نزدیکی چاه‌موتور کشاورزی احمدآباد شور در بخش بهرمان شهرستان رفسنجان با 2نفر از کارگرانی که در چاه‌موتور کار می‌کردند و از هموطنانش بودند، درگیر شد و با ضربات چاقو آنها را به قتل رساند. مرد جنایتکار در ادامه به ‌سوی چند نفر از کشاورزان هجوم برد و دیوانه‌وار ضرباتی را به چند نفر دیگر وارد کرد و در نهایت 10نفر شامل 4ایرانی و 6افغان را به قتل رساند و گریخت. او پس از این حادثه سوار بر یک موتورسیکلت راهی شهرستان انار شد و قصد داشت با عبور از مرز به افغانستان بگریزد اما در شرایطی که خود را در محاصره پلیس می‌دید، دست به ‌خودزنی زد و پس از دستگیری  به بیمارستان منتقل شد.
تحقیقات از این متهم نشان می‌داد که او معتاد به مواد روانگردان از نوع شیشه است و گاهی دچار توهم می‌شد. همچنین معلوم شد چند سال قبل در افغانستان دست به جنایت زده و به اتهام قتل در زندان بوده اما با روی کار آمدن طالبان موفق به فرار از زندان شده و پس از آن به‌صورت قاچاقی وارد ایران شده بود و به همراه خواهران و برادرانش در رفسنجان کارگری می‌کرد. آنطور که تحقیقات نشان می‌داد، انگیزه قاتل افغان از این جنایت، اختلافش با همشهریان خود بوده که چند ایرانی نیز قربانی شدند.
در همین حال ایمان شهسواری، دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان درباره آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده به همشهری گفت:‌ پس از انجام تحقیقات در این خصوص، پرونده درخصوص قتل 4شهروند ایرانی تکمیل شد و با شکایت اولیای دم مقتولان به دادگاه کیفری یک استان کرمان فرستاده شد؛ اما به‌دلیل اینکه اولیای دم 6مقتول افغان در افغانستان حضور دارند و هنوز شناسایی نشده‌اند، این بخش از پرونده همچنان در دادسرا باز است. آنطور که شهسواری می‌گوید، علاوه بر اتهام قتل برای این قاتل خطرناک اتهام محاربه نیز درنظر گرفته شده است. او در این‌باره گفت:‌ صرف‌نظر از 10فقره قتلی که متهم مرتکب شده‌، با اقدام خود موجب ایجاد رعب و وحشت در جامعه شده است. به همین دلیل اتهام محاربه نیز به پرونده او اضافه شد.
این مقام قضایی درباره آخرین دفاعیات متهم پیش از صدور کیفرخواست گفت:‌ متهم درباره قتل هموطنانش اعتراف کرد که به‌دلیل اختلافاتی که از قبل با آنها داشته، دست به جنایت زده است. او همچنین اعتراف کرد 4ایرانی را نیز با این تصور که آنها می‌خواهند او را دستگیر کنند، به قتل رسانده و گریخته است.
دادستان رفسنجان همچنین درباره سلامت روانی متهم نیز گفت:‌ او از برخی مشکلات روحی رنج می‌برد اما شدت این مشکلات به حدی نیست که رافع مسئولیت کیفری او باشد و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص بر عهده دادگاه است.
براساس این گزارش هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و قرار است به‌زودی در دادگاه محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید