• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 27 مهر 1401
کد مطلب : 174458
+
-

انتظار مجلس از وزیر پیشنهادی کار

محسن پیرهادی، نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین درباره وضعیت فعلی وزارت کار و وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین و اثرگذارترین وزارتخانه‌هایی است که مدیریت درست، با برنامه و هدفمند آن در تغییر بهبود حال مردم و تزریق امید به جامعه و ارتقای اعتمادعمومی اثرگذار خواهد بود. همانطور که از نام این وزارتخانه پیداست، بهبود شاخص‌های زندگی و حمایت از رفاه شهروندان (ذیل 3حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی) از اهداف آن
 محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه متأسفانه در 2سال‌ونیم اخیر به‌دلیل عدم‌ثبات مدیریتی در وزارت تعاون (استعفای وزیر سابق و اداره وزارتخانه از سوی سرپرست به‌مدت بیش‌از ۴ماه و برخی مسائل حاشیه‌ای دیگر) این وزارتخانه آنچنان که باید و شاید در انجام امور محوله موفق ظاهر نشد، ادامه داد: مجلس امیدوار است برنامه‌های وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی این وزارتخانه در راستای سیاست‌های دولت و مجلس برای افزایش شاخص رفاه‌عمومی مؤثر واقع شود.
نایب‌رئیس فراکسیون انقلاب تأکید کرد: نکته مهمی که در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد توجه قاطبه مجلس قرار دارد، همخوانی و انطباق برنامه‌های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی است.
پیرهادی اضافه کرد: انطباق برنامه‌های ارائه شده با چشم‌اندازها و سیاست‌های کلی نظام دراین حوزه مشخص، یکی از فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. متأسفانه ما در شرایطی برای اجرای برنامه هفتم توسعه درحال ریل‌گذاری هستیم که در اجرای سیاست‌ها و اهداف برنامه‌های ششم توسعه چندان موفق نبوده‌ایم و در بیش‌از ۷۰درصد از اهداف تعیین شده در اغلب حوزه‌ها انحراف داشته‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید