• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 26 مهر 1401
کد مطلب : 174323
+
-

شهادت 2مأمور پلیس در تهران و سراوان

کوتاه از حادثه
شهادت 2مأمور پلیس در تهران و سراوان

مامور پلیس یگان امداد پایتخت که در جریان تجمعات پس از آتش‌سوزی زندان اوین با پرتاب کوکتل مولوتف مجروح شده بود در بیمارستان به شهادت رسید. این حادثه در حالی رقم خورد که در سراوان نیز تروریست‌های مسلح یکی از مأموران راهنمایی و رانندگی را هدف گلوله قرار دادند و به شهادت رساندند.
به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت صبح دیروز (دوشنبه) درحاشیه مراسم تشییع پیکر شهید استوار یکم مهدی لطفی، از مأموران انتظامی یگان امداد با اشاره به نحوه شهادت این مأمور پلیس گفت: شنبه شب که حادثه زندان اوین رخ داد مأموران در داخل زندان بودند تا نظم و امنیت را برقرار کنند. در همان دقایق به فرمانده یگان امداد اعلام شد  برخی از نقاط تهران که فراخوان برای تجمع داده شده بود شلوغ شده و دچار مشکل شده‌‌ایم؛ به همین دلیل تعدادی از مأموران از زندان اوین به سمت آن نقاط اعزام شدند.
رحیمی در ادامه گفت: مأمورانی که از چابک‌ترین و ماهرترین مأموران یگان امداد بودند، حدود ساعت۱:۳۰ بامداد به محل تجمعات اعزام شدند که در مسیر آنها یک گروه ۲۰ نفره با ریختن روغن و مواد لغزنده در تردد آنها خلل ایجاد کرده، به‌سوی آنها کوکتل مولوتف پرتاب و آنها را مجروح کردند.
او در ادامه گفت: شهید لطفی حافظ قرآن و پدر کودکی 7و نیم ماهه بود و در خانه‌ای اجاره‌ای به مساحت ۳۹متر زندگی می‌کرد. او پس از این حادثه به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت اما در نهایت به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
شهادت این مأمور وظیفه شناس پلیس در حالی رقم خورد که برادرش می‌گوید که او عاشق شهادت بود. برادر شهید لطفی درباره او گفت: برادرم 28سال داشت. او جمعه 24ساعت مرخصی گرفته بود و به خانه پدری مان در بروجرد آمده بود. حرف‌های او مثل همیشه نبود. می‌گفت ممکن است برایش اتفاقی بیفتد و با همه‌مان خوش و بش می‌کرد.
او ادامه داد: بعد از حادثه فرمانده برادرم اول با پدرم تماس گرفت و گفت او تصادف کرده اما بعد که من با آنها تماس گرفتم گفتند که مهدی به شهادت رسیده است. او عاشق شهادت بود و یکی از آرزوهایش این بود که در لباس خدمت به مردم شهید شود که بالاخره به آرزویش رسید. مامور یگان امداد پلیس پایتخت در شرایطی به شهادت رسید که روز گذشته افراد مسلح ناشناس در سراوان با تیراندازی به‌سوی یکی از مأموران پلیس راهور او را به شهادت رساندند. سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در توضیح این حادثه گفت: ساعت 11:20دقیقه روز دوشنبه تروریست‌های مسلح سوار بر یک دستگاه پژو ۴٠۵ با ۲قبضه سلاح کلاشنیکف به‌سوی سروان محمد عباسی از مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی که در حال انجام وظیفه در محل تعویض پلاک این شهرستان بود شلیک کرده و او را به شهادت رساندند. طاهری ادامه داد: ‌از همان لحظات ابتدایی این حادثه غمبار با سرنخ‌های به‌دست آمده تلاش‌ها برای دستگیری عاملان شهادت این افسر وظیفه‌شناس آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید