• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 26 مهر 1401
کد مطلب : 174322
+
-

کلیک کودک، 120میلیون تومان آب خورد

کودکی که درحال بازی با موبایل مادرش بود با یک کلیک باعث سرقت 120میلیون تومان از حساب مادرش شد.
به گزارش همشهری، چند روز قبل زنی با مراجعه به پلیس فتای آذربایجان شرقی از سرقت میلیونی از حسابش خبر داد و گفت: در حال کار بودم که یک پیامک بانکی برایم ارسال شد. وقتی آن را باز کردم متوجه شدم که 120میلیون تومان سرمایه‌ای که در حسابم بوده برداشت شده است. ابتدا تصور کردم که پیامک اشتباهی است اما وقتی به بانک رفتم و حسابم را چک کردم متوجه شدم که ماجرا حقیقت دارد. فردی از طریق اینترنت به حسابم دسترسی پیدا کرده و همه پولی را که در این مدت پس‌انداز کرده بودم برداشت کرده بود. این در حالی بود که کارت عابربانکم نزد خودم بود و اطلاعات بانکی‌ام را نیز در اختیار کسی قرار نداده بودم.
با شکایت این زن تحقیقات پلیس برای شناسایی سارق اینترنتی آغاز شد و مأموران در نخستین اقدام به بررسی نحوه سرقت پرداختند. آنها متوجه شدند اطلاعات حساب زن جوان از طریق یک لینک جعلی هک شده است. تحقیقات نشان می‌داد که شاکی، دارای فرزند خردسالی است که علاقه زیادی به بازی‌های آنلاین دارد. ظاهرا این پسربچه خردسال زمانی که گوشی موبایل مادرش را به‌دست گرفته بود و به‌دنبال بازی آنلاین می‌گشت، با یک لینک جعلی دانلود بازی مواجه شده و روی آن کلیک کرده بود. این لینک در ادامه پسر خردسال را وارد یک صفحه‌ جعلی بانکی کرده بود که می‌بایست برای دانلود بازی، مبلغ کمی پرداخت کند. کودک خردسال نیز که اطلاعات کارت بانکی مادرش را در اختیار داشته، این اطلاعات را وارد صفحه جعلی کرده و همین باعث شده بود که سارق اینترنتی که صفحه جعلی را طراحی کرده بود، به راحتی به اطلاعات کارت بانکی شاکی دست پیدا کرده و در همان لحظه همه 120میلیون تومان موجودی حساب او را از طریق خرید اینترنتی سرقت کند. حالا که نحوه دستبرد به‌حساب شاکی مشخص شده بود، تحقیقات برای ردیابی سارق ادامه یافت و متخصصان پلیس فتا موفق شدند با ردگیری‌های تخصصی، فردی را که اقدام به سرقت از حساب شاکی کرده بود شناسایی کنند.
به‌گفته سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی، پس از شناسایی مخفیگاه متهم و با هماهنگی مقام قضایی، تیمی از مأموران راهی آنجا شدند و موفق شدند این فرد را دستگیر کنند. وی ادامه داد: با اعتراف این فرد به سرقت میلیونی، خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مبلغ برداشتی به‌حساب شاکی بازگردانده و پرونده متهم برای سیر مراحل  قانونی به دادسرا ارسال شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید