• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173825
+
-

نقل‌قول‌ / بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی


تحریم‌های غیرانسانی تأثیر مخربی بر برخی ارکان تاب‌آوری نظام سلامت در کشور ما داشته؛ به‌ویژه دسترسی به نیازهای ضروری برای کنترل و مهار بیماری‌های همه‌گیر را محدود کرده که در تضاد با روحیه همبستگی و همکاری بین همه کشورها بوده و همچنان خلاف اصل «تا زمانی که همه در امان نباشند، هیچ‌کس در امان نیست»است. چه‌کسی پاسخگوی جان باختن برخی بیماران بی‌گناه بر اثر کمبود داروهای ضروری به‌دلیل تحریم‌هاست؟ (ایرنا)

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش

در پویش «همه حاضر» به دانش‌آموزانی کمک می‌شود که ممکن است به‌دلیل تامین نشدن نوشت‌افزار از تحصیل باز بمانند. اکنون این اقدام، درواقع شروعی برای اقدامات بعدی است که می‌توان در راستای عدالت اجتماعی از آن نام برد. به‌طور مثال، تامین بحث تغذیه دانش‌آموزان، لباس و کتب درسی در مراحل بعد مورد توجه قرار می‌گیرد. به محض نهایی شدن این فراخوان در مراسم خاصی اقلام میان دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار توزیع خواهد شد. (ایرنا)

اردشیر انتظاری، رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی

باید دوران پساکرونا را بررسی کنیم و ببینیم چه شرایطی برای استادان به‌وجود آمده یا دانشجویان چه وضعی دارند که این موضوعات اتفاقا قابل ردیابی است و می‌توان نمونه‌هایی را برشمرد که خیلی از دانشجویان به‌دلیل اینکه خانواده‌هایشان شرایط اقتصادی بدی پیدا کرده‌اند، مجبور شده‌اند سرکار بروند. این افراد الان شاغل هستند و حالا باید به دانشگاه هم بروند. خیلی از استادان برنامه‌های دیگر و شرایط آلترناتیو پیدا کرده‌اند و در این وضعیت به همه شوک وارد شده  ست.  (ایلنا)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید