• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 12 مهر 1401
کد مطلب : 173048
+
-

قصه‌های ناگفته افراد معمولی

برنامه ترکیبی «جان‌وتَن» به کارگردانی علی فراهانی‌صدر، تهیه‌کنندگی مهدی مستوفی در 8قسمت ساخته و از شبکه‌های مختلف سیما پخش شد. این مستند با موضوع دفاع‌مقدس است که در آن، آدم‌های معمولی قصه‌های خود از دفاع‌مقدس را روایت می‌کنند. «جان‌وَتن» در گفت‌وگو با افراد معمولی که در همه مشاغل و سنین در سال‌های جنگ ایران و عراق حضور داشتند، به قصه‌های ناگفته و برآمده از دل مردم درباره جنگ می‌پردازد. فُرم این برنامه ترکیبی در رفت و برگشت میان داخل و خارج از استودیو شکل می‌گیرد. بخشی از این برنامه توسط راوی اصلی و در داخل استودیو روایت می‌شود و همزمان بخش‌های دیگر قصه در قالب مستند بازسازی شده برای مخاطب به تصویر کشیده می‌شود.
«جان‌وتَن» که محصول مشترک مرکز مستند سوره و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است، توسط دیبا فیلم تولید و در 8قسمت 25دقیقه‌ای به مناسبت هفته دفاع‌مقدس از تلویزیون پخش شده است. علی رستم‌آبادی، سردبیر «جان‌وتَن» ویژگی منحصر به‌فرد این اثر نسبت به سایر آثار را قصه‌گو بودن آن می‌داند و می‌گوید: «همه ما دوست داریم قصه بشنویم پس بر این اساس ما برای این برنامه ترکیبی قصه‌هایی از جنگ را انتخاب کردیم که برای مخاطب آینه‌ای باشد تا از دل آن بتواند به دهه ۶۰ و روزهای جنگ برود و حال و هوای سوژه‌های مختلف کوچه و بازار را در آن آیینه ببیند.»
مهدی مستوفی، تهیه‌کننده جان‌وتَن هم درباره این مستند می‌گوید:«تاکنون برنامه‌هایی تلویزیونی زیادی به قصه فرماندهان جنگ، شهدای شاخص و جانبازان پرداخته‌اند اما ما به این نتیجه رسیده‌ایم که به‌سوی افرادی برویم که چهره نیستند و قصه‌های جذاب و قابل‌پرداخت دارند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید