• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172961
+
-

‌میز خبر/تولید بذر 17 استان در البرز

رئیس سازمان جهادکشاورزی البرز گفت: اقتصادی کردن تولید در اراضی خُرد و مدیریت منابع آبی، زمینه‌ساز تحول در بخش کشاورزی استان است. به گزارش ایسنا، عبدالرضا روشن‌نژاد با بیان این که 2مقوله اقتصادی کردن تولید در اراضی خرد و مدیریت منابع آبی می‌تواند منشأ تحولات خوبی در بخش کشاورزی استان باشد، اظهار کرد: باید سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌هایی که ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد در البرزی که به‌عنوان قطب علم و فناوری شناخته می‌شود، تقویت شود. وی به ظرفیت‌های البرز در حوزه تولید بذر اشاره کرد و افزود: در حوزه تولید بذر سبزی و صیفی جات، ظرفیت بسیار خوبی در استان وجود دارد؛ به‌طوری که البرز هم ‌اکنون تولید‌کننده بذر ۱۷ استان کشور است. روشن‌نژاد با اشاره به ظرفیت استان در تولید نشاء بیان کرد: سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون قطعه نشاء در استان تولید می‌شود که در کنار تولید محصول، توسعه تولید نشاءهای پیوندی در اراضی خرد، می‌تواند تحول خوبی در بخش کشاورزی ایجاد کند و لازمه این امر، پشتیبانی علمی و فناورانه از این حوزه‌هاست.

اختصاص 1200میلیارد، به متروی کرمانشاه
استاندار کرمانشاه با تأکید بر تسریع در راه‌اندازی پروژه قطار شهری کرمانشاه، اتمام این پروژه را یکی از اولویت‌های دولت در استان دانست و گفت: در سفر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به استان در ۲۳ تیر امسال 120۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت. به گزارش روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم افزود: متأسفانه به‌مدت ۲ سال اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل این پروژه، در بانک نگهداری شد و به جریان نیفتاد که چنین رویه‌هایی قابل‌قبول نیست. او همچنین تأکید کرد: پروژه‌هایی مانند طرح شهربازی، تعریض خیابان مدرس، جابه‌جایی میدان بار، شهر هوشمند و قطار شهری از اولویت‌های کرمانشاه است که باید با جدیت توسط شهرداری دنبال شود. ‌

خراسان‌شمالی، دومین استان موفق آبیاری نوین
مدیر امور آب و خاک سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی در تطابق تمامی فرایندهای اجرایی، طرح‌های آبیاری نوین از مرحله معرفی طرح، ارائه تسهیلات، اجرا تا تحویل بعد از استان تهران رتبه دوم را کسب کرده است.
به گزارش ایرنا، سید ابراهیم سیدی اظهار کرد: ‌۹۵ هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی، مستعد اجرای طرح آبیاری نوین است که تاکنون این طرح در سطح حدود ۳۹ هزار هکتار اجرایی شده که رقم قابل توجهی را شامل می‌شود. مدیر امور آب و خاک سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، بهره‌وری آبیاری در روش سنتی در سطح اراضی استان را ۳۷ درصد عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح‌های آبیاری نوین راندمان آبیاری متوسط تا ۷۵ درصد افزایش می‌یابد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید