• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172952
+
-

شکست‌ناپذیری با اشتگن و لوا

بارسلونا در لالیگا بباز نیست؛ ژاوی از رکورد زیدان عبور کرد

شکست‌ناپذیری با اشتگن و لوا

لواندوفسکی برایش فرقی ندارد در بوندس‌لیگا بازی می‌کند یا لالیگا یا هر جای دیگری، او گل خودش را می‌زند و باعث برد تیم می‌شود. ژاوی گفته بارسا برد خفیف یک بر صفر خود را مقابل مایورکا مدیون لواندوفسکی و تراشتگن نیست اما همه افرادی که بازی را دیدند، خلاف آن را می‌گویند. لوا از سال2015 به این‌سو روی 262گل (230گل و 32پاس‌گل) تأثیر داشته و تنها مسی با 300تأثیر (199گل و 101پاس‌گل) بهتر از او در این زمینه عمل کرده. حتی رونالدو هم (226تأثیر، 185گل و 41پاس‌گل) در رده پایین‌تری نسبت به لوا قرار می‌گیرد و البته لواندوفسکی در بوندس‌لیگا بازی می‌کرد که به‌مراتب ساده‌تر از لیگ‌‌های اسپانیا، ایتالیا و انگلیس (رونالدو) بود.
    ژاوی با پیروزی یک بر صفر بارسا مقابل مایورکا با عبور از زیدان به رکورد بیشترین بازی بدون شکست یک مربی در بازی‌های خارج از خانه لالیگا دست یافت. این هجدهمین بازی متوالی دور از خانه بود که بارسا با هدایت ژاوی مغلوب نشد؛ 13‌پیروزی و 5‌تساوی. زیدان ژانویه‌2016 مربی رئال شد و با این تیم در 17‌بازی متوالی دور از خانه شکست نخورد؛ 13‌پیروزی و 4‌تساوی. نوار شکست‌ناپذیری زیدان در زمین سه‌ویا پاره شده بود.
    لوا به بارسا پیشنهاد داده هموطنش را جذب کنند؛ یاکوب کیویور مدافع اسپتزیا بازیکن پیشنهادی لوا برای پست دفاع راست است. ژاوی که سرخیو روبرتو، بیرین، کونده و حتی‌ آرائوخو را که می‌توانستند در این پست بازی کنند در اختیار نداشت، برای بازی با مایورکا از بالده، پدیده این فصل بارسا استفاده کرد که چپ‌پاست و تخصصی در دفاع چپ بازی می‌کند. احتمالا برای ال‌کلاسیکوی 24مهر سرخی روبرتو یا همین بالده در دفاع راست قرار بگیرند.
    لواندوفسکی از هر دو شوتی که به دروازه حریفان روانه کرده، یک‌بار به گل رسیده؛ 9گل از 18شوت در این فصل لالیگا.
    حتی رونالدو و مسی هم در 7بازی ابتدایی خود در لالیگا نتوانسته بودند 9گل بزنند. گل دقیقه20 لوا ورق بازی را برگرداند. از سال1996 و پس از کریستین ویه‌ری (اتلتیکومادرید) دیگر هیچ بازیکنی در نخستین فصل حضورش در لالیگا و پس از 7‌هفته نتوانسته بود این تعداد گل به ثمر برساند. در 75‌سال اخیر نیز تنها ویه‌ری، دی استفانو(رئال) و کوبالا(بارسا) در 7‌بازی ابتدای فصل توانسته بودند 8‌گل یا بیشتر ثبت کنند.
    لواندوفسکی تنها در هفته اول برابر رایووایه‌کانو بود که موفق به گلزنی نشد و البته بازی لیگ قهرمانان مقابل تیم سابقش بایرن مونیخ. تنها رود فان‌نیستلروی (رئال)، ریوالدو (بارسا)، جیمی فلوید هاسلبینک (اتلتیکو) و رونالدو نازاریو(بارسا) در 6‌هفته متوالی لالیگا پای‌شان به گلزنی باز شده. روبرت لواندوفسکی به رکورد گلزنی در 7مسابقه پیاپی رسید.
    مارک تراشتگن دوباره به اوج خودش برگشته. او هفته پیش 3‌گل از انگلیس خورد اما در بارسا عملکردی عالی داشته. دروازه‌بان آلمانی توانست در بازی این هفته رکورد خودش را جابه‌جا کند. او پیش از این 540دقیقه متوالی در لالیگا گل نخورده بود و حالا این رکورد به 534دقیقه بهبود یافته. او در 4بازی از 7بازی این فصل لیگ کلین‌شیت کرده.
    او حالا می‌تواند به سراغ بهترین رکورد گل نخوردن بارسلونا در لالیگا برسد که توسط کلودیو براوو در فصل 15-2014 با ‌755‌دقیقه گل نخوردن ثبت شده بود.
    بارسا برای اولین‌بار از سال2016 موفق شد به لطف تراشتگن، 5‌بازی متوالی را بدون گل خورده سپری کند؛ البته در لالیگا.
    تراشتگن تا‌کنون 3‌بار در زمین مایورکا بازی کرده که هرگز گل نخورده است و 2‌تجربه قبلی او در این استادیوم با پیروزی با نتیجه 4 بر صفر و یک بر صفر همراه بود.

تیره‌روزی اینتر
هر‌قدر روند بارسا در این فصل خوب بوده و به‌جز یک‌تساوی بدون گل مقابل وایادولید و یک‌شکست 2بر صفر برابر بایرن همه بازی‌ها را برده، اینتر برای بازی این هفته اوضاع خوبی ندارد. تیم ایتالیایی این‌بار در زمین خودش به آاس‌رم و مورینیو باخت. حالا در 6بازی آخر، اینتر به میلان، رم، بایرن و اودینزه باخته و تنها تیم ضعیف ویکتوریا پلژن و تورینو را شکست داده.
    دی‌مارتزیو، خبرنگار معتبر و فریلنس ایتالیا تأیید کرده که مالکان چینی باشگاه از سیمونه اینتزاگی ناامید شده و به این نتیجه رسیده‌اند که او مرد بازی‌های بزرگ نیست. اگر فدراسیون فوتبال انگلیس زودتر دست به‌کار نشود و توماس توخل را به‌جای ساوت‌گیت نیاورد، شاید اینتر برای جذب مربی اخراجی چلسی پیش‌دستی کند. البته ماروتا، مدیر ورزشی سابق یوونتوس که در اینترمیلان همین پست را دارد، حامی او‌ست. فعلا باشگاه در معرض فروش قرار دارد و ممکن است به‌زودی یا یکی از کشورهای عربی پا پیش بگذارد یا یک آمریکایی.
    اینتزاگی در 8هفته اول این فصل 4برد و 4شکست به‌دست آورده؛ 14گل زده و 13گل خورده و 12امتیاز گرفته است. تنها مونتسا و کرمونزه (14گل) از اینتر بیشتر گل دریافت کرده‌اند و سمپدوریا هم‌اندازه اینتر گل خورده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید