• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172951
+
-

توپخانه آتشین

آرسنال با سبک گواردیولا همچنان صدرنشین است

توپخانه آتشین

 آرتتا در این فصل موبه‌مو از سبک جدید گواردیولا کپی‌برداری کرده. او حتی 2‌بازیکن من‌سیتی شامل ژسوس و زینچنکو را جذب کرده تا بتواند این سبک را پیاده کند؛ متشکل از 2‌مدافع مرکزی، 3‌هافبک، 2‌هافبک تهاجمی و 3‌وینگر. آرتتا نخستین بازی بزرگ این فصل را هم برد تا با تنها یک‌شکست به‌تنهایی بر صدر جدول تکیه بزند. او فاتح دربی لندن شد.
   هری‌کین با گلزنی از روی نقطه پنالتی در ورزشگاه امارات به نخستین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که در 100بازی خارج از خانه موفق به گلزنی می‌شود.
   کین عاشق گلزنی به تیم دوران کودکی خودش است. کین 14بار به آرسنال گل زده که همگی در لیگ برتر بوده. او بالاتر از بابی اسمیت و آدبایور بهترین گلزن تاریخ این دربی است. 5گل از 14گلش در ورزشگاه خانگی آرسنال وارد دروازه این تیم شده.
   کین در 8بازی با آنتونیو کونته مقابل بیگ سیکس (6تیم بزرگ انگلیس) 8گل به ثمر رسانده. او به چلسی و لیورپول هر کدام 7گل زده که نصف گل‌هایش به آرسنال است؛ 5گل به یونایتد و 4گل به سیتی.
   آرتتا 3‌بار پیاپی بازی خانگی را از تاتنهام برده. تنها 2‌سرمربی دیگر 3‌بازی اول خود را مقابل تاتنهام در خانه خودی با پیروزی تمام کرده بودند؛ جورج مورل و‌تری نیل.
   حالا تعداد گل‌های این دربی با تعداد گل‌های آرسنال و لیورپول (175گل) برابر شده که این پرگل‌ترین رویارویی تاریخ لیگ برتر است، بالاتر از لیورپول- تاتنهام و آرسنال- اورتون (172گل).
   توپچی‌ها تنها یک‌بار از 30مسابقه خانگی آخر خود مقابل تاتنهام شکست خورده‌اند؛ 18برد و 11تساوی. در ورزشگاه امارات هرگز شکستی از این حریف ثبت نشده.
   این یکصدوهفتادویکمین رویارویی 2‌تیم و صدوشصت‌ودومین بازی رسمی بین 2‌حریف بود؛ 69برد، برای آرسنال و 55برد برای تاتنهام.
   کونته نخستین دربی‌اش را 3بر صفر از آرسنال برده بود اما این‌بار 3بر یک شکست خورد و نتوانست به رکورد مورینیو برسد که 2‌دربی اولش را پیروز شده بود.
   گل توماس پارتی به تاتنهام پنجاه‌وهفتمین تلاش او از خارج محوطه جریمه برای رسیدن به گل با پیراهن آرسنال بود.
   21‌پاس تا گل پارتی طولانی‌ترین پاسکاری است که منجر به گلزنی در لیگ برتر در این فصل می‌شود.
   ویلیام سالیبا که در همه نبردهای تن‌به‌تن و هوایی برنده بود، هنوز در 720دقیقه حضورش در رقابت‌های لیگ برتر از بازیکنان حریف دریبل نخورده. او همچنین بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ مالکیت توپ را از حریف پس گرفته است.
   ژاکا و ژسوس برای اولین‌بار در دربی شمال لندن گل زدند. ژسوس در کل دومین‌باری بود که در یک‌دربی گل می‌زد. او یک‌بار با پیراهن برزیل به آرژانتین گل زده بود.
   گرانیت ژاکا در 8بازی این فصل 2‌گل زده که دقیقا برابر با تعداد گل‌هایش در مجموع 2‌فصل پیش است. او این فصل 3‌پاس‌گل هم ثبت کرده.

هت‌تریک نوبرانه
لیورپول در ادامه تیره‌روزی‌های این فصل خود از پس برایتون بدون گراهام پاتر هم برنیامد و تن به تساوی 3-3 داد. نکته این مسابقه هت‌تریک لئاندرو تروسارد، مهاجم برایتون در دقایق 4، 18 و 83 بود که این برای اولین‌بار از سال2009 بود که بازیکنی در آنفیلد برابر لیورپول موفق به زدن 3‌گل می‌شود. آندری آرشاوین در سال2009 با پیراهن تیم آرسنال در این ورزشگاه پوکر کرده بود. آن بازی هم 4-4 مساوی تمام شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید