• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172822
+
-

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد

جزئیات عمل تومور مغزی «مهسا امینی»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص جزئیات عمل تومور مغزی مهسا امینی توضیحاتی ارائه داد. حسین قناعتی درخصوص اظهارات عجولانه برخی از افراد درباره دلیل فوت مهسا امینی به فارس گفت: پس از وقوع این حادثه کمیته حقیقت‌یابی متشکل از انجمن‌های پزشکی مرتبط با موضوع تشکیل شد و نتایجی که تا‌کنون به‌دست آمده نشان می‌دهد در جمجمه بیمار هیچ نشانی از شکستگی یا خونریزی زیر عنکبوتیه و خونریزی بافت مغزی وجود ندارد.
او با بیان اینکه ضربه مغزی که بتواند باعث مرگ فرد شود با خونریزی یا سایر علایم مرتبط همراه است گفت: هیچ نشانی از موارد ذکر شده در سی‌تی‌اسکن‌های بیمار مشاهده نشده است. مردم جامعه حق دارند  با این سؤال مواجه شوند که چرا یک شخص جوان بدون ضربه مغزی جان باخته است؟ این سؤال برای پزشکان نیز به‌وجود آمده بود اما بررسی سی‌تی‌اسکن و پرونده بیمار نشان می‌دهد مهسا امینی در بیمارستان میلاد جراحی مغز انجام داده است و همه تصاویر نشان می‌دهد روی جمجمه بیمار از سمت راست مغز برای خارج کردن تومور جراحی انجام شده است و آثار جراحی روی جمجمه مشهود است؛ همچنین قسمتی از تومور نیز در مغز بیمار باقی مانده است.
قناعتی توضیح داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیمار به‌دلیل انجام این جراحی به دیابت بی‌مزه نیز مبتلا بوده است. نظرات تکمیلی ارائه خواهد شد. پرونده بیمار باید توسط کمیته حقیقت‌یاب به‌صورت کامل بررسی شود تا حقی از خانواده بیمار تضییع نشود.

آخرین فرصت گزارش فوت
نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس نیز با اشاره به پرونده پزشکی مهسا امینی به ایسنا گفت: فرصت 3 هفته‌ای پزشکی قانونی برای ارائه گزارش نهایی و رسمی خود درباره پرونده فوت مهسا امینی تا پایان این هفته به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود این گزارش تا پایان این هفته به‌دست مجلس برسد. محمدحسن آصفری درباره آخرین وضعیت روند پیگیری پرونده فوت مهسا امینی در مجلس گفت: پس از ماموریت رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها به‌منظور پیگیری دقیق ابعاد پرونده مهسا امینی، 2جلسه با مسئولان نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، سازمان اورژانس و دیگر مسئولان برگزار و گزارش‌های مقدماتی از دستگاه‌های مربوطه اخذ شد. اکنون ما منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم تا پس از دریافت گزارش، جمع‌بندی نهایی صورت گیرد و گزارش کمیسیون درباره ابعاد پرونده به صحن مجلس و مردم ارائه شود. نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور، با بیان اینکه پزشکی قانونی به ما اعلام کرده بود که ظرف 2 تا 3 هفته نظر نهایی و رسمی خود را به مجلس اعلام می‌کند، گفت: بر این اساس پایان این هفته فرصت 3هفته‌ای پزشکی قانونی به پایان می‌رسد و باید گزارش نهایی و رسمی پزشکی قانونی به مجلس ارائه شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید