• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172751
+
-

نکته بازی/ دقیقا از کجایش لذت بردی؟

حتی سرسخت‌ترین هواداران کارلوس کی‌روش هم عقیده دارند تیم ملی ایران در بازی با سنگال بر عکس مسابقه برابر اروگوئه عملکرد جالبی نداشت و خوش‌اقبال بود که متحمل شکست سنگینی نشد. ستاره اصلی بازی در این مسابقه حسین حسینی بود که چندین موقعیت تیم حریف را مهار کرد و جز این یکی، دو توپ را هم مدافعان از روی خط دروازه بیرون کشیدند. در چنین شرایطی اما مهدی پاشازاده، پیشکسوت فوتبال می‌گوید: « از سبک بازی ایران مقابل سنگال لذت بردم، چون می‌دانستیم هدف‌مان چیست.» بله خب؛ هدف ما طبق معمول تلاش برای گل نخوردن و بعد هم استفاده از تک موقعیت‌ها برای گلزنی بود، اما قاعدتا در چنین شیوه‌ای شما نباید اینقدر به تیم حریف موقعیت بدهی. مسابقه‌ای که در آن 10فرصت به حریف دادیم، چندان لذتبخش نبوده است.

خطر برای پیام
یکی از معدود بازیکنان تیم ملی که در اردوی اتریش به میدان نرفت، پیام نیازمند بود. کی‌روش در بازی با اروگوئه از بیرانوند و امیر عابدزاده استفاده کرد و کل بازی با سنگال را هم به حسین حسینی داد. از قضا هر 3دروازه‌بان هم عملکردی فوق‌العاده داشتند و به این ترتیب حالا خطر حذف از تیم ملی به‌شدت پیام نیازمند را تهدید می‌کند. بیرانوند که هنوز گزینه اول حضور در ترکیب اصلی است، عابدزاده هم به‌خاطر لژیونر بودن نزد کی‌روش اولویت دارد و در جام‌جهانی قبلی هم حاضر بود، حسینی را هم که با چنین نمایشی نمی‌توان حذف کرد. بنابراین اگر اتفاق عجیبی در این 2 ماه رخ ندهد، پیام نیازمند باید آماده وداع با جام‌جهانی باشد؛ گلری که در بازگشت به سپاهان هنوز به بهترین فرم نرسیده است.

تا کی می‌خواهی درس بخوانی؟
استقلال در طول تعطیلی لیگ 2مسابقه دوستانه برگزار کرد و ازجمله برابر تیم ملی دانشجویان با نتیجه 2بر یک شکست خورد. شما حتی اگر همین حالا از برگزاری این بازی باخبر شده باشید هم حتما احتمال خواهید داد که برای تیم دانشجویان محمد اوسانی گل زده. بله درست است؛ هر دو گل را خود او به ثمر رسانده تا تعداد گل‌هایش برابر استقلال در مسابقات مختلف به عدد عجیب و غریب 11رسیده باشد. اوسانی بخشی از این گل‌ها را با پیراهن نساجی و بقیه را با لباس همین تیم دانشجویان به ثمر رسانده است. شرایط طوری است که اوسانی به محض مواجهه با استقلال دروازه این تیم را باز می‌کند و به نوعی نمی‌تواند جلوی خودش را بگیرد. تنها امید استقلال باید به فارغ‌التحصیلی این آدم باشد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید