• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172744
+
-

کی‌روش به‌دنبال جادوگری!

کی‌روش به‌دنبال جادوگری!

کارلوس کی‌روش پس از اردوی اتریش مصاحبه‌ای انجام داده که در سطح بین‌المللی بازتاب‌های فراوانی داشته و با واکنش‌های فراوانی همراه بوده است. بد نیست مروری بر مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های کی‌روش در تازه‌ترین مصاحبه‌اش داشته باشیم.

     بعد از شکست تیم ملی مصر مقابل سنگال در فینال جام ملت‌های آفریقا آن هم در ضربات پنالتی و پایان همکاری‌ام با فدراسیون فوتبال مصر من درگیر هیچ پروژه‌ای نبودم، بنابراین وقتی از فدراسیون فوتبال ایران با من تماس گرفتند که آیا آماده بازگشت به تیم ملی هستی، همانطور که در پستی که در شبکه اجتماعی هم نوشتم، وقتی خانواده شما را به خانه فرا می‌خواند، تنها کاری که انجام می‌دهی این است که فقط آنجا حاضر شوی، ایمان خود را نشان دهی و آماده انجام وظیفه و مأموریت شوی. ایران در طول 9سالی که آنجا بودم، خانواده و خانه دوم من بود، من دوران شگفت‌انگیزی را در آنجا سپری کرده و با این بچه‌ها در آنجا کار کرده بودم. برخی از این بازیکنان زمانی که من هدایت تیم ملی را برعهده گرفتم، پسربچه‌ای بیش نبودند.
   وقتی ما در جام جهانی هستیم، کوسه‌های بزرگ ظاهر می‌شوند. مهم این است که در جام جهانی رقبایمان را بزرگ‌تر از چیزی که هستند، نکنیم و خودمان را هم کوچک فرض نکنیم.
  ما همچنین در گروهی قرار داریم که در رده‌بندی دستمزدی هم در بهترین جایگاه است. انتظارات هواداران بالاتر از انتظاراتی که ما از تیم داریم، نیست. ما انتظارات بالایی از تیم‌مان داریم.
  تمامی بازی‌های جام جهانی درجه سختی مشابهی دارند. در بازی اول رویکرد ذهنی تیم خیلی مهم است، سپس در حالی پا به بازی دوم می‌گذارید که به ترکیبی از نتایج گروه بستگی دارد و وقتی به بازی سوم می‌رسید فشار زیادی روی تیم وجود دارد، چون برای همه‌‌چیز یا هیچ بازی می‌کنید. ما مشکلی برای به رسمیت شناختن انگلیس نداریم، چون آنها بخت اول صعود از این گروه به‌عنوان صدرنشین هستند. در مورد برابری سطح ایران با 2 تیم ولز و آمریکا هم باید بگویم که وقتی بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی شروع می‌شود، آن هم در چنین تورنمنت کوتاهی، داستان متفاوت است، چون جایی برای پیداکردن شهرت نیست. هم‌اکنون بازی با انگلیس برای ما مهم است و وقتی این بازی تمام شد به بازی بعدی و سپس به بازی آخرمان فکر خواهیم کرد.
  در این بازه زمانی کوتاه باید جادو کنم. باید از دانش و تجربیاتم و به‌خصوص از تعهد بازیکنانم و کمک فدراسیون استفاده کنم. شرایط به هر حال همین است و شکایتی هم ندارم.
  هو شدن توسط هواداران چیز جدیدی برای ما مربیان نیست. من هم چنین چیزی را پیش از این تجربه کرده‌ام. ساوت‌گیت مربی خیلی خوبی است و می‌داند چطور به کارش ادامه دهد. هم‌اکنون برای من مهم است که از بروز چنین چیزی برای خودم جلوگیری کنم تا توسط هواداران ایران هو نشوم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید