• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172742
+
-

در جست‌وجوی اریک!

قلعه‌نویی و بازیکن خارجی پردردسر و مورد علاقه‌اش چهره ویژه امروز رقابت‌های لیگ برتر خواهند بود

در جست‌وجوی اریک!

هفته هفتم لیگ برتر امروز در شهرهای مختلف آغاز خواهد شد. هفته‌ای که تحت‌تأثیر تعطیلی لیگ برتر و اردوی تیم ملی و البته بدون تماشاگر بودن برخی استادیوم‌ها قرار خواهد داشت. مهم‌ترین نبرد امروز نیز در جدال بین دو مدعی شکل می‌گیرد. جایی که استقلال و قلعه‌نویی دوباره به هم می‌رسند و اریک بایناما، این بار بدون دردسر تجربه حضور در این مسابقه را به‌دست می‌آورد.
 
   گل گهر-استقلال؛ بازگشت به صحنه جرم!
روبه‌رو شدن با گل گهر، این اواخر اصلا برای استقلال سخت نبوده است. آنها در هر 5نبرد گذشته روبه‌روی این حریف برنده بوده‌اند و امیدوارند که امروز این عدد را به 6برسانند. دو سال قبل، استقلال در هر دو مسابقه رفت و برگشت لیگ موفق به شکست دادن گل گهر شد و همه امتیازهای ممکن را از این تیم گرفت. آبی‌ها حتی در جام حذفی نیز این تیم را از پیش رو برداشتند تا امیرقلعه‌نویی را به نقطه اوج عصبانیت برسانند. فصل گذشته نیز این روند تغییر نکرد و باز هم همه 6امتیاز این نبرد به‌حساب استقلال واریز شد. هر دو مسابقه رفت و برگشت فصل گذشته اما بی‌نهایت جنجالی بودند. قبل از شروع مسابقه رفت در سیرجان، دو بازیکن خارجی استقلال ناگهان با حکم سازمان لیگ فرصت حضور در این جدال را از دست دادند.اتفاقی که با اعتراض وحشتناک استقلالی‌ها روبه‌رو شد. آن مسابقه، اتفاق فنی خاصی نداشت و با تساوی بدون گل تمام شد اما بلافاصله آبی‌ها دست به‌کار شدند و با شکایت از بازیکن خارجی حریف، پرونده را به کمیته انضباطی کشاندند. پرونده‌ای که در نهایت با برتری 3 بر صفر آنها همراه شد. دیدار برگشت دو تیم در آزادی نیز یک پنالتی دقیقه نودی به سود استقلال داشت که حریف را به‌شدت عصبانی کرد. مهم‌ترین و شاید جالب‌ترین نکته این بازی، بازگشت دوباره اریک بایناما به نبرد با استقلال است. او حالا دیگر برچسب بازیکن «غیرمجاز» را روی خودش نمی‌بیند و با آرامش در ترکیب گل گهر قرار می‌گیرد. عامل اصلی شکست انضباطی فصل گذشته سیرجانی‌ها روبه‌روی استقلال، بیشتر از هر بازیکن دیگری برای این مسابقه انتظار کشیده است. این بازی برای او، مربی‌اش و باشگاه‌اش اهمیتی بیشتر از یک جدال سه امتیازی خواهد داشت. او علیه هدف بزرگ استقلالی‌ها برای رسیدن به سومین برد متوالی در سیرجان مبارزه می‌کند.
 
  آلومینیوم - ملوان؛ فرار از کابوسِ خانگی!
نبرد امروز آلومینیوم و ملوان در شرایطی برگزار می‌شود که بازی کردن در خانه در این فصل اصلا برای مهدی رحمتی و تیمش خوش‌یمن نبوده است. اراکی‌ها در نخستین مسابقه خانگی فصل روبه‌روی هوادار شکست خوردند، در دومین بازی خانگی فصل به پرسپولیس باختند و سومین جدال خانگی را نیز به تراکتور واگذار کردند. این تیم در 270دقیقه بازی در استادیوم خانگی‌اش در این فصل، 4گل خورده و موفق نشده حتی یک گل به ثمر برساند. آنها در جدال امروز با ملوان به‌دنبال پایان دادن به این طلسم عجیب هستند. اوضاع برای هیچ‌کدام از دو تیم در جدول جالب نیست و این دو باشگاه شروع خوبی در این فصل نداشته‌اند. در دربی جوان‌ترین مربیان لیگ برتر اما رحمتی به پایان دادن بحران آلومینیوم در اراک فکر می‌کرد. استادیوم خانگی در این فصل به یک زندان بزرگ برای آلومینیومی‌ها تبدیل شده است.

  نساجی-نفت؛  به یاد  اشک‌های مهاجری!
رضا مهاجری و نفت مسجدسلیمان که یکی از غافلگیری‌های این فصل لیگ برتر بوده‌اند، باید خودشان را برای مسابقه با نساجی آماده کنند. نساجی یکی از تیم‌های سابق مهاجری در فوتبال ایران است. صحنه اشک ریختن او روبه‌روی سکوهای وطنی بعد از یک شکست تلخ، هنوز از ذهن هواداران فوتبال ایران پاک نشده است. آنچه برخورد بین شاگردان مهاجری و پسران مطهری را جذاب می‌کند، نمایش هجومی هر دو تیم است. هم نساجی و هم نفت در این فصل به دور از احتیاط همیشگی فوتبال بازی کرده‌اند و این مسئله موجب شده هر دو تیم فوتبال خوبی را به نمایش بگذارند. کیفیت دفاعی هر دو تیم هم در این فصل اصلا خوب نبوده است. هم نساجی و هم نفت در 6هفته گذشته لیگ برتر، 8گل خورده‌اند. این بدترین آمار در این 6 هفته به شمار می‌رود و دروازه هیچ تیمی در لیگ برتر بیشتر از این باز نشده است. با این شرایط دفاعی و این انگیزه‌های هجومی، همه‌‌چیز برای برگزاری یک نبرد پرگل بین این دو تیم آماده به‌نظر می‌رسد.
 
   فولاد-مس؛ نکو و انگیزه انتقام
دوئل فولاد و مس، برای جواد نکونام معنای خاص خودش را دارد. مس فصل گذشته در لیگ برتر حضور نداشت اما این دو تیم در جام حذفی با هم روبه‌رو شدند. امین کاظمیان که پدیده این فصل مس کرمان بوده، درآن مسابقه موفق به گلزنی شد و وحید حیدریه کار را به تساوی کشاند. در ضربات پنالتی اما این مسی‌ها بودند که موفق به شکست دادن فولاد شدند و ضربه سختی به این تیم زدند. هضم این شکست برای نکو که امید زیادی به قهرمانی در جام حذفی و رسیدن به یک جام با فولاد داشت، به‌شدت دشوار به‌نظر می‌رسید. حالا یک فرصت برای انتقام در اختیار این مربی قرار داده شده است. نکو که از مدت‌ها قبل سوژه همه اخبار و گزینه همه نیمکت‌ها بوده، فعلا روی فولاد متمرکز است و در شرایط فعلی هیچ‌چیز به جز انتقام گرفتن از فرزاد حسین خانی، خوشحال‌اش نمی‌کند.
 
    ذوب‌آهن-پیکان؛ مساوی هفتم؟
ذوب‌آهن مهدی تارتار نخستین تیم در تاریخ لیگ برتر است که هر 6بازی ابتدایی‌اش را با نتیجه مساوی پشت سر می‌گذارد. با این حال آنها هنوز با رکورد تساوی‌های متوالی در لیگ برتر فاصله دارند. رکوردی که در اختیار راه‌آهن علی دایی با 8تساوی پیاپی در لیگ برتر است. ذوبی‌ها می‌توانند این رکورد را هم بشکنند اما شاید برخورد با تیم جوان مجتبی حسینی، فرصت خوبی برای تجربه نخستین پیروزی در لیگ برتر باشد. این بازی، دوئل دو تیم جوان و بازیکن‌سازی است که معمولا نمایش‌هایی تاکتیکی و سرسختانه را در زمین به جا می‌گذارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید