• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 6 مهر 1401
کد مطلب : 172507
+
-

برداشت ۲هزار تن میگو در سیستان و بلوچستان

میز خبر
برداشت ۲هزار تن میگو در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از پایان برداشت 1919تن میگو فصلی بدون بروز بیماری در سایت شهید صنعتی گواتر دشتیاری خبر داد.
به گزارش ایرنا، مهدی حسینی گفت: سایت پرورش میگوی گواتر، دارای 4هزار هکتار مساحت و 2850هکتار اراضی مفید قابل پرورش است که در سال زراعی جاری در مساحتی به میزان ۸۷۱ هکتار، ذخیره‌سازی نزدیک به ۱۴۰ میلیون قطعه پست لارو انجام شد که این میزان سطح کشت، نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵درصدی داشته است.
وی ادامه داد: سال زراعی از فروردین آغاز و نیمه دوم شهریور با برداشت 1919تن میگو، بدون گزارش تلفات و بروز بیماری‌ها به‌ویژه بیماری لکه سفید میگو و بیماری نوظهور AHPND با موفقیت به پایان رسید.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: مراکز تکثیر و مزارع پرورشی تحت نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان براساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی به‌ویژه برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو قرار دارند. وی با بیان اینکه چابهار به‌دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب است، خاطرنشان کرد: درجه حرارت سواحل این شهرستان در 8ماه از سال مناسب برای پرورش میگو است که سبب شده تا کارشناسان، این منطقه را بهشت آبزی‌پروری توصیف کنند. به‌گفته حسینی، میگوی پرورشی در مزارع سیستان و بلوچستان علاوه بر مصرف در بازار داخلی عمدتا به کشورهای همسایه روسیه و حوزه خلیج‌فارس و چین نیز صادر می‌شود.
وی ادامه داد: پرورش میگو یکی از باصرفه‌ترین و سودآورترین شغل‌ها در کشور است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید