• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 6 مهر 1401
کد مطلب : 172501
+
-

احیای پارک جنگلی«گوی نیک»درخراسان‌شمالی

بخشدار مرکزی رازوجرگلان خراسان‌شمالی گفت: پارک جنگلی «گوی‌نیک» به‌عنوان ذخیره‌گاه گونه‌های جنگلی خاص در شمال‌شرق کشور با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار در سال‌جاری احیا می‌شود.
به گزارش ایرنا، علی مقیمی با بیان اینکه این پارک جنگلی در حاشیه جاده منطقه مرزی راز و جرگلان واقع شده است، گفت: این پارک جنگلی با هدف استفاده از مواهب خدادادی برای جذب گردشگر، استفاده عمومی از مناطق و عرصه‌های طبیعی، دفع آلودگی و آلاینده‌های زیست‌محیطی و حفظ گونه‌های جنگلی خاص دارای اهمیت است.
وی افزود: مساحت این جنگل ۲۹۶هکتار است که وجود یک دهنه چشمه با آبدهی ۳.۲ لیتر در ثانیه زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. بخشدار مرکزی رازوجرگلان، این پارک جنگلی را محلی برای تفریح مردم دانست و تأکید کرد: این پارک با انواع گونه‌های گیاهی همچون افرا، کرکو، داغداغان و زبان‌گنجشک یکی از مناطق بکر و منحصر به فرد برای اکوتوریست‌ها محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: ۱۴میلیارد ریال به‌طور ویژه برای آبیاری تحت فشار، بهسازی استخر و چشمه این پارک جنگلی در رازوجرگلان هزینه می‌شود.
پارک جنگلی گوینک در دامنه‌های جنوبی ارتفاعات غلامان در حاشیه جاده شهرستان مرزی راز و جرگلان واقع شده و از نظر زیست‌محیطی و اقلیمی جزو مناطق تفرجگاهی خراسان‌شمالی است.
پوشش جنگلی این بوستان ۶۰۰هکتاری اغلب ارس است و با توجه به امکاناتی از قبیل آب آشامیدنی، مجتمع خدماتی بهداشتی و آلاچیق، شرایط توقف و استراحت مسافران و گردشگران را فراهم کرده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید