• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 30 شهریور 1401
کد مطلب : 172182
+
-

کبری سلیم‌آبادی یکه‌تاز میدان تیر

یاد
کبری سلیم‌آبادی یکه‌تاز میدان تیر

کبری سلیم‌آبادی مادر شهیدان عباس و علی و جانبازان حسین و امیر فخارنیا اگرچه این روزها در بستر افتاده و فعالیت چندانی ندارد اما روزگاری برای خودش یکه‌تاز میدان بود و بخش اعظمی از نیاز جبهه را او تهیه می‌کرد. سلیم‌آبادی 4پسرش را روانه جبهه کرد و البته خودش هم مرتب به مناطق جنگی رفت‌وآمد داشت. او مرتب برای سرکشی می‌رفت و هر بار فهرست بلندبالایی از لوازم مورد‌نیاز رزمنده‌ها را می‌نوشت و به محض اینکه به تهران می‌آمد شروع می‌کرد به تهیه آنها. خانه‌اش را هم کرده بود پایگاه کمک‌های مردمی. 
هر روز همسایه‌ها در خانه او دور هم جمع می‌شدند و از دوختن لباس تا درست کردن ترشی و مربا، همه کاری می‌کردند. حتی بچه‌ها هم بیکار نبودند و دکمه می‌دوختند. او بانوی فعالی بود و حضور در مجالس و محافل قوت‌قلبی بود برای مادران و همسران شهدا. سلیم‌آبادی حتی دوره نظامی و تیراندازی را هم آموزش دیده بود. گاهی پیش می‌آمد نحوه تیراندازی‌اش را برای پسرها تعریف می‌کرد. آنها هم شجاعت مادر را می‌ستودند و کلی ذوق می‌کردند که در میدان تیر گل کاشته است. 
سلیم‌آبادی از اینکه بچه‌هایش در خانه باشند و دیگر رزمنده‌ها در جبهه بجنگند حس خوبی نداشت. یک‌بار که 4پسرش برای مرخصی آمده بودند رو به آنها کرد و گفت: «من ناراحتم که شما اینجا هستید. اگر حمله از سوی دشمن شود کسی از ما در جبهه نیست که اسلحه به‌دست بگیرد. زودتر سر پست‌هایتان برگردید.» 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید