• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 21 شهریور 1401
کد مطلب : 171353
+
-

نکونام؟ چرا؟

بعد از اعلام حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی، خبر رسید که جواد نکونام هم دستیار او در جام‌جهانی خواهد بود. باشگاه فولاد مخالفت ابتدایی داشت که نمی‌دانیم داستانش به کجا رسیده است، اما خبر غیرمنتظره بعدی را مهدی تاج در نخستین نشست مطبوعاتی‌اش به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال داد. او اعلام کرد پروژه حضور نکونام در تیم ملی پیچیده‌تر و طولانی‌تر از این داستان‌هاست؛ به‌طوری که قرار است نکو بعد از جام‌جهانی به‌عنوان سرمربی تیم ملی برگزیده شود و در واقع مسابقات قطر برای او جنبه کارآموزی نهایی را خواهد داشت. آنطور که تاج اعلام کرده، اگر همه‌‌چیز درست پیش برود نکونام در جام ملت‌های آسیا سرمربی تیم ملی خواهد بود و شاید کی‌روش هم به‌عنوان مدیرفنی کنار او باشد.
این یک خبر بسیار مهم بود که به شکلی ناگهانی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال اعلام شد و البته واکنش‌های زیادی را برانگیخت. درحالی‌که حضور خود کی‌روش در تیم ملی هم با تحلیل‌های متفاوت زیادی همراه است، حالا تاج از برگزیده شدن نزدیک‌ترین نسخه ایرانی به او برای کار در جام‌ملت‌های آسیا خبر می‌دهد؛ کسی که ابتدای فصل وقتی صحبت از حضورش روی نیمکت استقلال شد، بسیاری از هواداران این تیم با موضوع مخالفت کردند و چنان فشاری به مصطفی آجورلو آوردند که او ناچار شد دنبال مربی خارجی برود.
در این مطلب قصد ارزیابی کیفی کار نکونام را نداریم، اما پرسش اینجاست که اساسا چرا نیمکت تیم ملی باید برای او رزرو شود؟ مگر قحطی مربی خارجی است؟ روزی که دوره جدید کار کی‌روش در تیم ملی به پایان رسید، می‌شود سر صبر و حوصله با توجه به بضاعت انسانی و مالی فوتبال ایران سراغ استخدام یک سرمربی خوب خارجی رفت که اجماع حداکثری به همراه بیاورد، اما با نکونام فارغ از ابعاد فنی، در بحث اجتماعی هم چنین اجماعی وجود ندارد. در نتیجه روشن نیست عجله برای معرفی نکو به‌عنوان سرمربی بعدی تیم ملی به چه دلیل است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید