• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 21 شهریور 1401
کد مطلب : 171358
+
-

نکته بازی/این بار سنگال را ببر

به هر کم و کیفی که بود سرانجام کارلوس کی‌روش روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی ایران برگشت. گرچه موافقان و مخالفان او همچنان در حال جدل هستند، اما به هر حال این اتفاق رخ داده و کی‌روش در 2 مسابقه دوستانه برابر اروگوئه و سنگال، تیم کشورمان را هدایت خواهد کرد. این دو بازی، بهترین مسابقات دوستانه چند سال اخیر تیم ملی هستند که به عمر اسکوچیچ قد ندادند و میوه آنها را کی‌روش می‌چیند. تیم ملی از ساعت 20روز جمعه یک مهر‌ ماه با اروگوئه و از ساعت 18روز سه‌شنبه 5مهر با سنگال دیدار خواهد کرد. نکته جالب اینجاست که 2 شکست مصر برابر سنگال در فینال جام ملت‌ها و پلی‌آف جام‌جهانی منجر به اخراج کی‌روش شد؛ ببینیم این بار او می‌تواند سنگال را ببرد یا نه.

البته بخش بزرگ‌ترش
سجاد شهباززاده 2 فصل پیش آقای گل لیگ برتر شد و پرسپولیس و استقلال به‌طور همزمان خواهان جذب او شدند. این بازیکن اما قراردادش را با سپاهان تمدید کرد و فصل گذشته آمار قابل دفاعی به جا نگذاشت. با این حال استقلالی‌ها پروژه ناتمام پارسال را تمام کردند و سجاد را خریدند. او فصل را در ترکیب اصلی شروع کرد، اما ناکامی‌اش در گلزنی باعث تبعید او به نیمکت شد. او در دیدار یکطرفه با نساجی، بهترین فرصت را داشت تا بالاخره گل بزند، اما چندین تلاش پی‌در‌پی این بازیکن نتیجه نداد. شهباززاده پس از پایان بازی گفته: «این هم بخشی از فوتبال است»؛ بله، اما به‌نظر می‌رسد برای او بخش بزرگ‌ترش را تشکیل می‌دهد! انصافا کاری نکن مردم به این نتیجه برسند آن یک فصل آقای گلی تصادفی بوده است...

الان ناراحتی؟
درخشش لوکادیا در خط حمله پرسپولیس با طلسم گلزنی گادوین منشا همراه شده است. آقای گل پرحاشیه فصل گذشته که مدنظر پرسپولیس بود، اما قراردادش را با مس رفسنجان تمدید کرد، 6 بازی است که گل نزده. او نه‌تنها موفق به گشودن دروازه رقبا نشده، بلکه 2 ضربه پنالتی را هم از دست داده که دومی همین هفته برابر هوادار بود و می‌رفت تا نخستین برد فصل مس را به خطر بیندازد. آدم با مشاهده وضعیت لوکادیا و منشا، یاد مصاحبه چندی قبلی یحیی گل‌محمدی می‌افتد که برای سرزنش مدیران باشگاه گفته بود: «گادوین منشا را مفت از دست دادیم.» بله؛ یک مهاجم معمولی و مسئله‌دار را که سابقه دیپورت از پرسپولیس و استقلال را دارد از دست دادید و عوضش لوکادیا را با این کیفیت گرفتید. هنوز ناراحتی یحیی جان؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید