• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 21 شهریور 1401
کد مطلب : 171351
+
-

ممنون لوکا باش!

3 امتیاز شیرین پرسپولیس در روزی که عملکرد این تیم پر از اشتباه بود

ممنون لوکا باش!

بهروز رسایلی

ارزشمندترین تجربه آن است که «رایگان» به‌دست بیاید. این اوج خوش‌اقبالی است که هزینه ندهی و درس بگیری. این شرایط شنبه‌شب در مسجدسلیمان برای پرسپولیس اتفاق افتاد؛ جایی که سرخپوشان برابر تیم نفت این شهر، دقایق پر از دلهره‌ای را پشت سر گذاشتند و چیزی نمانده بود حتی نخستین شکست فصل را بپذیرند. آنها در دقایق ابتدایی بازی گل خوردند و این نخستین گل دریافتی پرسپولیس در جریان بازی بود. پس از آن شاگردان رضا مهاجری دست‌کم 2 موقعیت خوب دیگر برای گلزنی داشتند که آنها را از دست دادند. به ثمر نشستن ضربه دهقانی که به تیر دروازه خورد یا چیپ تماشایی سامان نریمان جهان که با فاصله کمی از بالای دروازه به اوت رفت، شاید می‌توانست کار پرسپولیس را در مسجدسلیمان یکسره کند. با این حال آنها خوش‌شانس بودند که لوکادیا را در اختیار داشتند؛ مهاجمی که به‌معنای واقعی کلمه تفاوت‌ها را رقم زد و نمایشی پرفروغ داشت. پرسپولیس برای جریمه نشدن بابت اشتباهاتش باید قدردان این مهاجم هلندی باشد.

   تردید، بعد از یقین
پس از 4 کلین‌شیت در 4 مسابقه ابتدایی فصل اینطور به‌نظر می‌رسید که پرسپولیس به‌طور کامل از بحران دفاعی فصل گذشته عبور کرده است. سرخ‌ها البته در بازی پنجم برابر هوادار گل خوردند، اما این گل از روی یک پنالتی نادرست به ثمر رسید. بنابراین یقین به حل مشکل پابرجا باقی ماند. همه‌‌چیز خوب بود تا اینکه بازی با نفت مسجدسلیمان پیش آمد و هواداران صحنه‌های عجیبی دیدند؛ از باز شدن پیاپی ساختار دفاعی و ایجاد موقعیت‌های متعدد گلزنی برای حریف تا ناتوانی هافبک‌ها از بازپس‌گیری توپ در مقاطع قابل توجهی از زمان مسابقه. با اینکه نفت از نظر بضاعت انسانی اصلا قابل مقایسه با پرسپولیس نیست، اما بازیکنان این تیم توانستند به دفعات بر بازی مسلط شوند و سرخپوشان را دنبال توپ بدوانند. طبیعتا این مسئله برای تیم یحیی گل‌محمدی قابل‌قبول نیست و اگر او لوکادیا را نداشت که در قامت یک فرشته نجات ظهور کند، چه بسا حالا شرایط دیگری رقم خورده بود و قرمزها با یک ناکامی راهی تعطیلات می‌شدند.

   و این خرید استثنایی
درنهایت باید به این نکته اشاره کرد که امروز بالاخره پرسپولیس طعم برخورداری از یک مهاجم درجه یک را می‌چشد. بعد از سال‌ها، این تیم صاحب فورواردی شده که به خوبی در موقعیت گل قرار می‌گیرد و با چرخش‌ها و ضربات دقیقش به سمت دروازه، هر آن بوی گل می‌دهد. دیاباته که پیش از این 2 گل زده بود، در بازی با نفت ابتدا گلی زد که به شکل مشکوک از سوی کمک‌داور آفساید گرفته شد. در ادامه اما او به خوبی در مسیر گلزنی قرار گرفت و توانست ضمن کسب یک پنالتی، موجبات اخراج مدافع حریف را فراهم کند. پس از آن هم لوکادیا به بهترین شکل ممکن گل دوم را به ثمر رساند؛ گلی مرکب از کنترل، چرخش و ضربه نهایی که نظیرش را در فوتبال ایران خیلی کم می‌بینیم. بدون لوکادیا پرسپولیس قطعا در مسجدسلیمان امتیاز می‌داد و امروز آنها باید شادمان باشند که چنین خرید مطلوبی انجام داده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید