• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 21 شهریور 1401
کد مطلب : 171357
+
-

آخرین تیر بنا

2کشتی‌گیر باقیمانده ایران در 2وزن کشتی فرنگی رقابت‌های خود را از امروز آغاز می‌کنند

مهدی محسن‌نژاد و امین میرزازاده آخرین ملی‌پوشان تیم ملی کشتی فرنگی هستند که امروز مسابقات خود را شروع می‌کنند. هر دوی این کشتی‌گیران برای نخستین بار است مسابقات جهانی بزرگسالان را تجربه می‌کنند و کسب حداقل یک مدال در این دو وزن پیش‌بینی می‌شود.

   اولین تجربه جهانی
در وزن 60کیلوگرم 29کشتی‌گیر در قرعه حضور دارند که مهدی محسن‌نژاد نماینده ایران خواهد بود. او در دور اول با هان جائه چانگ از کره‌جنوبی روبه‌رو خواهد شد و درصورت شکست این کشتی‌گیر در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان ایلدار بهرام‌اف از ازبکستان و کرم کمال از ترکیه خواهد رفت. محسن‌نژاد 2 مدال نقره و یک برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد. بعد از اینکه میثم دلخانی قهرمان جهان در سال2021 در وزن 63کیلوگرم با مصدومیت شدید آرنج مواجه شد و مسابقات جهانی را از دست داد علیرضا نجاتی از 60کیلوگرم به 63کیلو رفت و محسن‌نژاد توانست ملی‌پوش ایران در این وزن باشد. باید دید او در نخستین تجربه مسابقات جهانی خود چه نتیجه‌ای را رقم خواهد زد.

  جانشین طلایی نروژ
شاگردان بنا در مسابقات جهانی نروژ که سال گذشته برگزار شد موفق به کسب 4مدال طلا شدند که امسال 2تا از طلایی‌های آن تیم در جهانی صربستان حضور ندارند. دلخانی به‌دلیل مصدومیت و علی‌اکبر یوسفی به‌دلیل شکست در انتخابی تیم ملی شانس حضور در جهانی را از دست دادند. امین میرزازاده در دسته فوق‌سنگین 2مرتبه علی‌اکبر یوسفی را شکست داد و صاحب دوبنده تیم ملی شد. این نخستین حضور میرزازاده در مسابقات جهانی است ولی او سابقه قهرمانی در امیدهای جهان و قهرمانی آسیا را دارد. در وزن 130کیلوگرم که 25نفر حضور دارند، امین میرزازاده در دور نخست با علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان کشتی می‌گیرد و درصورت غلبه بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده مبارزه صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم جمهوری آذربایجان و ساتیش از هند می‌رود.

پرواز آزادکاران 
تیم ملی کشتی آزاد بامداد امروز راهی بلگراد، محل برگزاری مسابقات جهانی شد. کشتی‌گیران آزادکار ایران در حالی راهی مسابقات جهانی شدند که سال گذشته با کسب 3‌مدال طلا، 3‌نقره و یک‌برنز موفق به کسب عنوان سومی جهان شدند. در نبود تیم ملی روسیه، بهترین فرصت برای آزادکاران است تا روی سکوی نخست دنیا قرار بگیرند. در حال‌حاضر تیم آمریکا جدی‌ترین رقیب ایران محسوب می‌شود و از همین‌رو جدال کشتی‌گیران ایران با آمریکایی‌ها در اوزان 57، 74، 79، 86، 97کیلوگرم دیدنی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید