• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 20 شهریور 1401
کد مطلب : 171276
+
-

روز ما نبود

در اولین روز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان هیچ یک از ایرانی‌ها به فینال نرسیدند

روز ما نبود

در روز نخست رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی، شاگردان محمد بنا عملکرد قابل قبولی نداشتند و با نمایشی دور از انتظار در هر 4وزنی که رقابت‌هایش برگزار شد از رسیدن به فینال بازماندند. پویا دادمرز در 55کیلوگرم،  محمدرضا مختاری در 72کیلوگرم، محمدعلی گرایی در 77کیلوگرم و ناصر علیزاده در 87کیلوگرم ملی‌پوشان ایران بودند که خیلی زود در مقابل رقبا تن به شکست دادند تا شانس فینالیست شدن را از دست بدهند.
   پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل اکرم اوزترک دارنده مدال برنز ۲۰۱۸ جهان از ترکیه قرار گرفت. دادمرز ابتدا 5امتیاز عقب افتاد ولی در نهایت امتیازهای از دست رفته را جبران کرد و توانست با نتیجه 6 بر 5 پیروز شود. دادمرز در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل آمانگالی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند. با توجه به شکست بکبولاتوف در مقابل سورتسومیا از گرجستان، دادمرز از دور مسابقات کنار رفت.
   محمدرضا مختاری در وزن 72کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست مقابل ابراهیم قانم کشتی‌گیر مصری‌الاصل از فرانسه با نمایشی دور از انتظار با نتیجه 7 بر 3 شکست خورد تا اولین شوک به تیم ایران وارد شود. ابراهیم قانم برای رسیدن به فینال در مقابل علی ارسلان، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم ملی صربستان قرار گرفت. علی ارسلان در نیمه نهایی با یک نمایش مقتدرانه در همان 3‌دقیقه اول حریف خود را شکست داد تا به فینال مسابقات جهانی برسد. با شکست کشتی گیر فرانسوی، مختاری از دور مسابقات حذف شد.
   محمدعلی گرایی دارنده 3مدال برنز جهان در وزن 77کیلوگرم در دور نخست مقابل آنتونیو کامنیاسویچ از کرواسی به سختی و با نتیجه 5 بر 4 پیروز شد. او در دومین کشتی خود با نتیجه 6 بر 1 مقابل کیم هیون از کره‌جنوبی شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مقابل آکژول محموداف از دور مسابقات کنار رفت.
   ناصر علیزاده در وزن 87کیلوگرم در دور نخست به مصاف میکرو مینگوزی از ایتالیا رفت که با نتیجه نزدیک 6 بر 5 به پیروزی رسید و راهی یک‌هشتم نهایی شد. علیزاده در یک‌هشتم نهایی برابر آتابک عزیزبکوف دارنده مدال نقره آسیا قرار گرفت و در حالی که 3 بر 1 عقب بود در نهایت توانست با نتیجه 5 بر 3 پیروز شود. این کشتی‌گیر در یک‌چهارم نهایی در یک کشتی نزدیک با نتیجه 2 بر 1 مقابل علی بیسلطانوف از دانمارک شکست خورد و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند. با توجه به راهیابی کشتی‌گیر دانمارک به فینال علیزاده به جدول بازنده‌ها راه یافت تا امروز برای کسب مدال برنز تلاش کند.

روز ورود ستاره‌ها
کشتی فرنگی ایران بعد از ناکامی در روز اول مسابقات جهانی، روز دوم را با 2ستاره طلایی‌اش گرایی و ساروی آغاز می‌کند 
در دومین روز رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان که به میزبانی صربستان برگزار می‌شود ملی‌پوشان ایران به مصاف رقبای خود خواهند رفت. علیرضا نجاتی در 63کیلوگرم، محمدرضا گرایی در 67کیلوگرم، پژمان پشتام در 82کیلوگرم و محمدهادی ساروی در 97کیلوگرم ملی‌پوشان ایران در روز دوم هستند که باید نتایج کمتر از انتظار هم‌تیمی‌هایشان در روز اول را جبران کنند. در روز دوم محمد بنا 2 ستاره دارد که مدالشان قطعی به‌نظر می‌رسد.

دفاع از طلای دلخانی
در وزن 63کیلوگرم 30کشتی‌گیر در جدول حضور دارند که علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان در سال2019 ملی‌پوش ایران در این وزن است. نجاتی در دور نخست با احمت اویار از ترکیه مبارزه می‌کند و درصورت پیروزی در برابر این کشتی‌گیر در دور دوم به مصاف برنده خوزه رودریگوئز از مکزیک و عبدالمحمد پاپی از آلمان می‌رود. پاپی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم ملی آلمان است که سابقه کسب مدال نقره و برنز آسیا با تیم ایران را در کارنامه دارد. سال گذشته میثم دلخانی در این وزن توانست مدال طلا را برای ایران کسب کند که به‌دلیل مصدومیت از ناحیه آرنج دست، حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.

ورود مرد یخی
محمدرضا گرایی ستاره تیم محمد بنا است که در المپیک توکیو و مسابقات جهانی نروژ با شکست تمام رقبایش به مدال طلا رسید. گرایی در تورنمنت تورلیخانوف در وزن 72کیلوگرم حاضر شد ولی برای مسابقات جهانی مجددا به وزن 67کیلوگرم برگشت تا مدعی اصلی این وزن باشد. در وزن 67کیلوگرم 30کشتی‌گیر حضور دارند که محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان کریستین وانزا از مجارستان و امانتور اسماعیل‌اف از قرقیزستان خواهد رفت.

تلاش برای ارتقای برنز
در وزن 82کیلوگرم 25کشتی‌گیر در جدول حضور دارند که پژمان پشتام دارنده مدال برنز جهان در سال2021 نماینده ایران خواهد بود. پشتام که طی سال‌ها حضور در 77کیلوگرم به توفیقی نرسیده بود در نخستین حضورش در وزن 82کیلوگرم در مسابقات جهانی توانست مدال برنز را کسب کند و باید دید در دومین حضور جهانی‌اش در این وزن چه نتیجه‌ای را رقم خواهد زد. پشتام پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان کارپت چالیان از ارمنستان و فیلیپ ساسیچ از کرواسی می‌رود.

دومین ستاره بنا
محمدهادی ساروی دیگر ستاره تیم محمد بنا است که در روز دوم به روی تشک خواهد رفت. ساروی مدال برنز المپیک توکیو و طلای مسابقات جهانی نروژ را در کارنامه افتخارات خود دارد. در وزن 97کیلوگرم 29کشتی‌گیر در قرعه حضور دارند که باید امروز صبح وزن‌کشی کنند. ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده دیدار میان فلیکس بالدوف از نروژ و یان لیو از چین می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید